Fashion weeki dobiegły końca. Które marki osiągnęły w tym czasie największy sukces w mediach społecznościowych?
Nie ma wątpliwości, że tygodnie mody to jedne z najważniejszych wydarzeń w branży, które przyciągają ogromne zainteresowanie zarówno krytyków, jak i bacznie obserwujących miłośników mody. Oprócz fizycznej prezentacji swoich kolekcji, ostatnimi czasy marki bardzo mocno stawiają na komunikację prowadzoną za pośrednictwem mediów społecznościowych. Głównie dzięki Instagramowi, docierają do odbiorców na całym świecie, generując wokół siebie ogromny ruch i zainteresowanie, a jedocześnie osiągając na tym ogromne korzyści.
Największym triumfatorem po zakończonych tygodniach mody okazał się być Dior. Poprzez swoją aktywność w mediach społecznościowych, marka zdobyła największą wartość medialną poprzez liczne wzmianki i zaangażowanie fanów na Instagramie – tak wynika z raportu marketingowej firmy Influencer DB, która specjalizuje się w śledzeniu najlepszych marek i kampanii marketingowych w świecie mediów społecznościowych.
Wartość medialna Diora w czasie tygodni mody wzrosła o 3,7 miliona dolarów. Marka uzbierała ponad 7 milionów lajków oraz 1260 była wspominana przez instagramowych influencerów posiadających ponad 15 tysięcy obserwujących.
Kraje z których pochodziło zaangażowanie to kolejno: Włochy (15%), Stany Zjednoczone (11%), Brazylia (10,8%), Indie (10,2%), Rosja (6,6%), Niemcy (5,7%), Hiszpania (5,3%), Meksyk (3,5%), Ukraina (3,3%), Francja (2,9%) oraz pozostałe państwa (łącznie 25,6%) – wynika z danych raportu InfluencerDB.
Informacje te zostały pobrane bezpośrednio z Instagramu i przeanalizowane pod kątem wygenerowanej łącznej zarobionej wartości medialnej na podstawie otagowanych postów przez influencerów, celebrytów i ważne osobowości świata mody.
Jeśli chodzi o Milan Fashion Week, tam największe zainteresowanie w mediach społecznościowych wywołał Jeremy Scott. Jego instagramowy profil wzrósł na wartości o 1,7 milionów dolarów. Główny projektant Moschino uzyskał 1,6 milionów polubień oraz 254 razy był wspominany przez influencerów posiadających więcej niż 15 tysięcy obserwujących. Scott największe zaangażowanie uzyskał ze Stanów Zjednoczonych (36,7%), Włoch (13,3%) oraz Brazylii (8,5%).
https://www.instagram.com/p/BoEku5AFLCK/?taken-by=itsjeremyscott
Z kolei instagramowy profilm samego Moschino wzbogacił się o wartość medialną szacowaną na 1,5 milionów dolarów, przy 1 milionie polubień o 532 wzmiankach od modowych influencerów.
Wśród marek i projektantów prezentujących kolekcje w Nowym Jorku, prym wiódł Brandon Maxwell, który w wiosennej kolekcji oddał ukłon rodzinnym stronom, a dokładniej Teksasowi. Maxell osiągnął wartość medialną powiększoną o 1,3 miliona dolarów, podczas gdy zdobił 1,6 milionów lajków. Największą popularność osiągnął wśród amerykańskich instagramerów.
https://www.instagram.com/p/Bn35mdRHYeA/?taken-by=brandonmaxwell
Na liście marek, które osiągnęły najwyższe wartości medialne i wywołały reakcję największej grupy obserwatorów, znajdują się jeszcze: Off-White, Versace czy Riccardo Tisci, projektant Burberry.
Innymi Instagramowymi kontami, które wzbogaciły się o ponad milion dolarów wartości medialnych, zostały profile należące do takich marek jak Dolce&Gabbana, Chanel, czy Ralph Lauren, który celebrował ostatnio 50-lecie istnienia.