Zalando, wiodąca platforma modowa i lifestylowa w Europie, jeszcze tego lata rozpocznie działalność w Czechach i Irlandii. Czechy to pierwszy po Polsce rynek w Europie Wschodniej, na którym pojawi się platforma. Rozszerzenie działalności firmy o Czechy i Irlandię jest jej pierwszą ekspansją od 2013 roku. Dzięki dwóm nowym rynkom Zalando powiększy swój lokalny zasięg, wychodząc z ofertą do 15,4 milionów dodatkowych klientów.
Wraz z ekspansją do Czech i Irlandii Zalando będzie operować w 17 krajach w całej Europie. Posiadając unikalny asortyment, obejmujący niemal 2 000 globalnych i lokalnych marek, w tym marki własne, i około 250 000 produktów, zaoferuje czeskim i irlandzkim klientom największą szafę w Europie. Uzyskają oni dostęp do atrakcyjnej propozycji, obejmującej szeroki asortyment oraz darmową dostawę i zwrot.
Cieszymy się, że Zalando będzie dostępne dla nowych klientów i wierzymy, że nasz nieograniczony asortyment, spersonalizowane zakupy i duża wygoda zostaną dobrze przyjęte przez klientów z Irlandii i Czech. Do naszej ekspansji podchodzimy rozważnie, wykorzystując wiedzę z naszych obecnych rynków europejskich. I działamy w wypracowanym stylu Zalando: startujemy, uczymy się, powtarzamy i skalujemy – powiedział Rubin Ritter, Członek Zarządu Zalando.
>>> Przeczytaj również: Czy Jessica Mercedes uratuje Top Secret?
W 2017 roku Zalando osiągnęło przychód w wysokości 4,5 miliarda euro. Poprzez ekspansję w Czechach oraz w Irlandii, firma kontynuuje swoją strategię rozwoju. Czechy są jednym z najważniejszych, szybko rozwijających się rynków e-commerce w Europie Wschodniej. Zalando chce przyczynić się do tego wzrostu. Firma obsługuje ponad 23 miliony aktywnych klientów w Europie i stale chce powiększać tę liczbę.