Niedługo po wprowadzeniu na rynek marki „Arket”, szwedzki gigant zapowiedział premierę nowego brandu. Wiadomo już, że dyrektorem kreatywnym „Nyden” zostanie Oscar Olsson, który z H&M związany jest od 5 lat.
Wiadomość o pracy nad brandem obiegła świat zaledwie kilka dni po tym, jak okazało się, że H&M odnotował lekki spadek sprzedaży kwartalnej. Karl-Johan Persson, dyrektor generalny, powiedział, że ma nadzieję na poradzenie sobie z wysokimi wymaganiami rynku dzięki e-commerce i działalności niszowych marek. Polski rynek jednak nie ma powodów do zmartwień- sprzedaż produktów H&M na naszym rodzinnym podwórku ma się świetnie.
https://www.instagram.com/p/Bcug6GLl7Tj/
W przeciwieństwie do wielu innych marek dedykowanych millenialsom, Nyden nie zamierza podążać za trendami ani tradycyjnym kalendarzem mody. Asortyment brandu jest określany jako „przystępny luksus”, a ceny mają zależeć od poszczególnych produktów. H&M mówi o Nyden jako o „mniejszym start-upie”, więc nie należy spodziewać się, że jego szyld znajdziemy w każdym centrum handlowym na świecie. Ubrania prawdopodobnie będą do kupienia wyłącznie online oraz w wybranych sklepach pop-up.
Jeśli próbujecie teraz znaleźć więcej informacji o projektancie to nie znajdziecie zbyt wiele. Wiemy, że Oscar rozpoczął karierę w H&M od analizy sprzedaży i planowania nowych salonów marki. Do jego zacnych osiągnięć zapewne należy projekt „Innovation Lab” skupiony wokół nowych technologii i big data w H&M. W rozmowie z „The Cut”, Oscar Olsson przyznaje, że zależy mu na zbudowaniu unikatowej społeczności. W tym samym wywiadzie wspomina również o trzech słowach-kluczach, którymi będzie się kierował przy rozwoju marki: osobowości, wiarygodności i autentyczności. Wiadomo, że w gronie wpływowych osób, które zaprosił do współpracy, znaleźli się muzyk i pisarz Alexander Bard, znany tatuator Doctor Woo oraz aktorka Noomi Rapace.
Obecnie w portfolio H&M znajdują się takie brandy jak COS, & Other Stories, MONKI, Weekday, Cheap Monday i ARKET.
Autor: Kinga Białek