Wraz z wiosną odczuwany wysyp wydarzeń modowych, artystycznych, kulturalnych, sportowych. Jest co robić, ponieważ każdego weekendu w niemalże wszystkich większych miastach organizatorzy proponują coraz to ciekawsze eventy podane w interesujący sposób. Co działo się w mijającym tygdniu?
Fenomenalny pokaz kolekcji olimpijskiej 4F
Po igrzyskach w Vancouver, Londynie i w Soczi przyszedł czas na Rio de Janeiro. Marka 4F już po raz czwarty ubierze polskich sportowców na Igrzyska Olimpijskie. W tym roku po raz pierwszy w historii polska marka ubierze aż 3 reprezentacje. Poza biało-czerwonymi, w strojach 4F wystąpią Łotysze oraz Serbowie, których wybrane elementy kolekcji zostały także zaprezentowane na pokazie w Warszawie.
Oficjalny pokaz kolekcji olimpijskiej odbył się 16 maja 2016 r. w Hali EXPO XXI w Warszawie. Kolekcja powstawała przez 2 lata, a w cały projekt zaangażowanych było łącznie kilkadziesiąt osób – projektantów, technologów odzieży, grafików. Polski Komitet Olimpijski był włączony w cały proces, na każdym etapie konsultując poszczególne elementy kolekcji.
Przyjdź, przymierz i ćwicz — Targi Fit Expo Poznań
W dniach 20-22 maja na targach FIT-EXPO przyglądaliśmy się trendom, zmianom i nowym rozwiązaniom dla szeroko rozumianego rynku fitness w Polsce.
Trzy intensywne dni dedykowane dla całej branży fitness. To dawka nowości, wiedzy i kondycji. Od 11 lat wydarzenie odwiedzają właściciele klubów fitness, ośrodków sportowych oraz wypoczynkowych, hoteli, przyszli inwestorzy, a także trenerzy personalni, instruktorzy fitness czy dietetycy. Organizatorzy FIT-EXPO przygotowali kupony rabatowe na odzież fitness: 20%, 15% i 10% taniej na najnowsze modele, kolory i wzory od JTB Fitness, SPORT TEAM Sp. z o.o. i Wake Up & Squat. Wystarczy przyjść, przymierzyć i i ćwiczyć!
Start-up Days Katowice
2 dni, 40 prelegentów, 500 strat-upów, 2000 uczestników. Ruszył start-upowy odlot w katowickim Spodku.
Miasto Katowice wkracza na mapę start-upową z dużym przytupem i bardzo się z tego cieszymy – powiedział podczas inauguracji European Start-Up Days Dariusz Żuk, prezes Business Link Poland.
European Start-up Days to impreza towarzysząca Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu. Dwudniowa konferencja to okazja do spotkania młodych przedsiębiorców z ekspertami, biznesmenami i prezesami przedsiębiorstw. Nie chodzi tylko o wymianę doświadczeń, ale przede wszystkim wsparcie młodych start-upów kapitałem, który umożliwi im rozwój i zaistnienie na rynku.
Joanna Hawrot otwiera swój pierwszy butik w Warszawie
Na specjalne zaproszenie Joanny Hawrot Polskę po raz pierwszy odwiedziła Biho Asai, japońska kaligrafka. Zaproszeni goście mieli okazję doświadczyć rytuału kaligrafii tworzonej na żywo, połączonego z muzyczną instalacją oraz prezentacją najnowszej linii projektów Joanny Hawrot. Muzykę do spektaklu skomponował Błażej Wincenty Kozłowski – dyrygent, odpowiedzialny za oprawę muzyczną ostatniego pokazu marki w Muzeum Sztuki i Techniki Manggha w Krakowie. Atelier na czas spektaklu zamienił się w żywy instrument, co jeszcze bardziej podkreślało twórczy wymiar butikowej przestrzeni.
Chcę oswoić japońską kulturę na warszawskim gruncie, przedstawić ją jako coś orientalnego, a jednocześnie możliwego do zaadaptowania w nowoczesnym, miejskim kontekście. Wprowadzam ją poprzez twórczy eksperyment, konfrontację z zupełnie odmiennym kręgiem kulturowym, sztukę, która jest bardzo specyficzna i której jednocześnie nikt wcześniej w podobny sposób nie pokazywał – podsumowała projektantka.
& Other Stories otwiera pierwszy sklep stacjonarny i sklep online w Polsce
Warszawa tętni kreatywnością i jesteśmy urzeczeni stylem kobiet, które tu mieszkają. Czekamy z niecierpliwością, by spotkać się z tymi wszystkimi modnymi kobietami w naszym sklepie i wejść w interakcję z nimi podczas zakupów online – powiedział Samuel Fernström, Managing Director w & Other Stories.
Znana z dynamicznej i luksusowej atmosfery, Galeria Mokotów jest idealną lokalizacją dla pierwszego sklepu & Other Stories w Polsce. Otwarcie sklepu, znajdującego się na 1. piętrze modnego centrum handlowego, nastąpi pod koniec 2016 roku – tuż przed sezonem świątecznym. Klienci sklepu, który zajmie powierzchnię 700 m2, na jednym poziomie znajdą niekończący się wybór stylowych akcesoriów, torebek, biżuterii, kosmetyków, butów oraz kolekcji odzieży damskiej w przystępnych cenach. Dowiedz się więcej TUTAJ.
Jonathan Saunders łączy siły z Diane von Furstenberg
Szkocki projektant – Jonathan Saunders został mianowany dyrektorem kreatywnym marki Diane von Furstenberg. Pod koniec zeszłego roku Saunders, powołując się na sprawy osobiste, zdecydował się na zamknięcie swojej autorskiej marki. Choć jeszcze niedawno spekulowano o tym, że projektant zastąpi Rafa Simonsa w domu mody Dior, to jednak w poniedziałek ogłoszono oficjalną informację o zajęciu przez Saundersa stanowiska dyrektora kreatywnego u Diane von Furstenberg. Więcej dowiecie się TUTAJ.
Ubrania Beyoncé powstają w niegodziwych warunkach?
W minionym tygodniu wiele mówiło się o słynnej artystce i jej marce Ivy Park. Sytuacja nie stawia Beyoncé, uważanej dotychczas za ulubienicę Ameryki i wzór do naśladowania, w najlepszym świetle. Kobieta, której majątek jest szacowany na 450 milionów dolarów, powinna brać pod uwagę warunki, w których powstają produkty firmowane jej nazwiskiem. Firma MAS Holdings, będąca właścicielem fabryk na Sri Lance i w całej Azji, wielokrotnie była już pozywana na złe warunki pracy i wyzysk pracowników. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Michael Kors i Gucci opuszczają organizację IACC walczącą z podróbkami
W zeszłym miesiącu Alibaba, chińska grupa e-commerce, została członkiem IACC (International Anti-Counterfeiting Coalition) organizacji walczącej z podróbkami i piractwem. Decyzja ta spotkała się ze sporą dezaprobatą dotychczasowych członków IACC, skutkującą ich wycofaniem się z organizacji. Dotychczas ponad dwanaście marek zgłosiło protest, odnośnie decyzji o przyjęciu w szeregi IACC grupy Alibaba. Jedną z większych firm wyrażających sprzeciw był Michael Kors, który bezpardonowo określił chińską grupę mianem jednego z największych niebezpieczeństw dla branży modowej. Śladami Korsa podążył Gucci, który w zeszłym tygodniu wycofał się z członkostwa w IACC. W rezultacie IACC zawiesił członkostwo Alibaby w grupie. Więcej szczegółów znajdziecie TUTAJ.
Wyniki ankiety
Artykuł Gdzie się uczyć mody w Polsce? wywołał wiele emocji. Ankieta, która została dołączona do zestawienia dziewięciu placówek (uniwersytetów, akademii i szkół wyższych) stała się Waszym głosem, dzięki któremu możemy przedstawić perspektywę studentów uczących się nie tylko w tych dziewięciu placówkach artystycznych.
Szczegóły znajdziecie w artykule „Problemy, przeszkody oraz rozczarowania – Wyniki ankiety „Gdzie się uczyć mody w Polsce?”
Kalendarium
Jakie wydarzenia branżowe czekają na Was w nadchodzącym tygodniu? Oto nasza podpowiedź:
- MIĘDZYNARODOWY WARSZTAT „SoFE – INNOWACYJNY PRZEDSIĘBIORCA W OBSZARZE SPOŁECZNEJ I ZRÓWNOWAŻONEJ MODY” Społeczna Akademia Nauk → bit.ly/1SYr4Zi
- XXIII FINAŁ KONKURSU ZŁOTA NITKA EC1 Łódź → bit.ly/1SWp8E4
- KIERMASH vol. VI Dworzec Kolejowy Kraków Główny → bit.ly/1O8hNkI
- WARSAW FIT MARKET vol.2 La Playa → bit.ly/21KGR3C
Prasówka
Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:
- Romans mody z dobroczynnością
- Bóg, Bluza, Ojczyzna. Skąd wzięła się moda na patriotyczną odzież i gadżety?
- Polska marka zrobiła torebki i biżuterię ze złotych klocków Lego
- Gosia Baczyńska: „Śluby klientek przeżywam bardziej niż one same:
- Jak praca w branży mody wpływa na zdrowie psychiczne?
Warto śledzić nas także na kanałach mediów społecznościowych:
- Facebook: facebook.com/fashionbiznes
- SnapChat: @fashionbiznes
- Instagram: instagram.com/fashionbiznes
- Periscope: @FashionBiznes