noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
esize.me CCC. Zdjęcie przedstawia kobietę na parkingu. Kobieta jest w ruchu, ma podniesioną jedną nogę. Na sobie ma marynarkę w kratkę, jasne jeansy z podwiniętymi nogawkami i czarne botki na obcasie.

Kolejna zmiana w CCC. Sieć rezygnuje z popularnej usługi?

REKLAMA
noSlotData

Trwa rewolucja w Grupie CCC. W wyniku nietrafionej inwestycji w e-commerce sieć rozpoczęła zmiany w modelu sprzedaży. Być może razem z nimi zostanie zlikwidowana popularna usługa. Jak donosi Dlahandlu.pl, ze sklepów eobuwie znikają skanery esize.me. CCC nie wydało jeszcze oficjalnego komunikatu.

Koniec ery esize.me. CCC wycofuje skanery

Informację o usuwaniu skanerów esize.me przez CCC przekazał portal Dlahandlu.pl, który otrzymał ją od swojego czytelnika. Klient sieci odwiedził sklep eobuwie zlokalizowany w Atrium Promenada w Warszawie, w którym – zgodnie z odpowiedzią obsługi – wycofano urządzenie. Portal skontaktował się również z firmową infolinią. W trakcie rozmowy konsultant potwierdził usunięcie usługi esize.me z niektórych punktów stacjonarnych.

Flagowa usługa znika z oferty?

Usługa esize.me pojawiła się w sklepach CCC i eobuwie w 2018 r. Sama marka określała ją jako jedną z flagowych usług. Potwierdzały to statystyki – do 2023 roku z nowoczesnych skanerów skorzystały ponad 3 miliony klientów.

Esize.me to technologia wykorzystująca skaner 3D i machine learning. Dzięki niej wystarczy zaledwie 5 sekund, aby urządzenie wygenerowało precyzyjny i trójwymiarowy model stopy, uwzględniający jej długość, szerokość czy wysokość podbicia. Efekt? Użytkownicy nie musieli nawet przymierzać butów. System automatycznie dopasowywał rozmiar do wykonanego skanu.

Nie tylko polscy klienci mogą korzystać z esize.me. CCC wprowadziło także usługę na rynku rumuńskim i czeskim

To nie koniec zmian w Grupie CCC

Polska sieć nie tylko prawdopodobnie rezygnuje z udostępniania w sklepach systemu mierzenia stóp esize.me. Grupa CCC już wcześniej zapowiedziała zmiany w strategii sprzedaży, wskazując na brak optymalności aktualnego modelu.

Prezes firmy, Dariusz Miłek, zwrócił między innymi uwagę na niskie zainteresowanie konceptem butików z ekranami, które sieć wprowadziła w 52 lokalizacjach. Do tego, jak wskazuje, stacjonarne zakupy mają nadal ogromne znaczenie dla klientów. Przez to dotychczasowe i skupione mocno na e-commerce działania były po prostu nierentowne.

Co dalej z esize.me?

Na ten moment sieć nie wydała żadnego oświadczenia. Brak oficjalnej informacji oznacza, że klienci, którzy będą chcieli skorzystać z usługi esize.me w CCC, mogą się niemiło zaskoczyć. Dalsze plany polskiej grupy nie są znane. Wiadomo jednak, że w parze ze zmianą strategii e-commerce i restrukturyzacją idą zwolnienia w dziale IT, mające przynieść oszczędności rzędu 80 milionów złotych. Zgodnie z zapowiedziami prezesa Grupy CCC z pracą pożegna się 250 osób.

Przeczytaj również: Ambitne plany CCC, a w nich: inwestycja rzędu 200 milionów złotych

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES