noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Dariusz Miłek, prezes zarządu Grupy CCC. Mężczyzna o ciemnym zaroście oraz szatynowych włosach. Ubrany w jasną marynarkę. W tle znajduje się panorama Warszawy

Grupa CCC odnotowała 111-proc. wzrost zysku EBITDA. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku”

REKLAMA
noSlotData

Grupa CCC opublikowała wyniki za 3Q24. Zaprezentowane dane potwierdziły trajektorię wzrostu, na której w ostatnich miesiącach znalazł się właściciel marki CCC, Grupy Modivo oraz sieci sklepów HalfPrice. W omawianym okresie wypracował on ponad dwukrotnie wyższy zysk EBITDA oraz dwucyfrowy wzrost przychodów. Przyjrzeliśmy się strategii poprawy rentowności Grupy oraz sprawdziliśmy jak wyniki CCC wpłynęły na kurs notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółki akcyjnej.

Nasz unikatowy model biznesowy to doskonały fundament do dalszych wzrostów, a wyniki trzeciego kwartału są tego potwierdzeniem – stwierdził Dariusz Miłek, prezes zarządu Grupy CCC. Dodając przy tym, że „CCC i HalfPrice już odnotowują bardzo wysoką rentowność”, natomiast celem jest, aby „Grupa Modivo była najbardziej rentownym biznesem e-commerce w Europie”.

Wyniki Grupy CCC za 3Q24. Najważniejsze dane

Już poprzedni raport finansowy Grupy CCC napawał optymizmem. Najnowszy stał się jednak potwierdzeniem słuszności strategii biznesowej przyjętej przez Dariusza Miłka oraz jego współpracowników. W 3Q24 Grupa CCC wypracowała przychody w wysokości 2,8 mld zł, co oznacza ich 14-proc. wzrost względem zeszłego roku. W okresie dwunastu miesięcy zakończonym ostatniego dnia października omawiany podmiot wygenerował sprzedaż przekraczającą 10 mld zł.

Wynik operacyjny Grupy CCC w omawianym kwartale wzrósł względem zeszłego roku czterokrotnie do 330 mln zł, natomiast zysk EBITDA (zysk operacyjny przed odliczeniem odsetek od oprocentowanych zobowiązań, podatków oraz amortyzacji) urósł o 111 proc. rdr do poziomu 485 mln zł.

Udany kwartał polskiej marki. Wyniki CCC za 3Q24

W okresie od początku sierpnia do końca października obroty marki CCC urosły o 12 proc. W tym czasie jej marża brutto, czyli stosunek zysku brutto ze sprzedaży do przychodów ze sprzedaży, poprawiła się o 1 punkt procentowy do 59 proc. Strategia przyjęta przez zarząd Grupy CCC zakładała ograniczenie kosztów, co również udało się osiągnąć flagowej marce. Wskaźnik jej kosztów zmalał o 3 punkty procentowe, co przełożyło się na zwiększenie rentowności. Popularny sprzedawca obuwia wygenerował 74-proc. wzrost wyniku operacyjnego oraz +3 punkty procentowe marży EBITDA.

Większy udział marek licencyjnych w ofercie pozytywnie wpływa na wyniki CCC. Osiągamy wyższą marżę, ale także lepszą sprzedaż like-for-like. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku rozwoju. W kolejnych kwartałach z marek licencyjnych korzystać będą też pozostałe linie biznesowe Grupy – podkreślił prezes zarządu Grupy CCC.

Wejście do sklepu marki CCC. Na pierwszym planie widzimy jej duże logo umieszczone nad przejściem dla klientów. Po bokach znajdują się przeszklone ścianki przez które widać asortyment dostępny w sklepie

Sprawdź również, gdzie zrobisz zakupy w Święto Niepodległości. Czy 11 listopada sklepy są otwarte?

Konsumenci kochają Halfprice? Kwartalny raport odpowiada

W 3Q24 sieć sklepów HalfPrice, specjalizująca się w oferowaniu markowych produktów w cenach niższych niż regularne, wypracowała 18-proc. wzrost przychodów. Miało to miejsce przy +5-proc. sprzedaży LFL. W omawianym okresie wskaźnik kosztów Halfprice zmalał o 2 punkty procentowe, a wynik operacyjny wzrósł na przestrzeni dwunastu miesięcy o 151 proc. Rentowność detalicznego sprzedawcy poprawiła się o 7 punktów procentowych.

Grupa Modivo na plusie

Dwucyfrową, bowiem aż 14-proc., dynamikę wzrostu przychodów wygenerowała Grupa Modivo. Ponadto w 3Q24 znacząca poprawiła marżę (o 5 punktów procentowych do 43 proc.). Warto podkreślić, że zgodnie z danymi przedstawionymi przez Dariusza Miłka, obniżyła ona koszty – rok do roku o 8 punktów procentowych. W 3Q24 jej zysk operacyjny znalazł się na poziomie 77 mln zł, natomiast zysk EBITDA wyniósł 105 mln zł. Przypomnijmy – w poprzednich kwartałach Grupa Modivo generowała straty.

Uśmiechnięty Dariusz Miłek. Krótko przystrzyżony mężczyzna o ciemnym włosach ma na sobie białą koszulę oraz szarą marynarkę.
Dariusz Miłek, prezes zarządu Grupy CCC

Kurs spółki akcyjnej CCC. Ostatnie notowania

Notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz należąca do indeksu WIG-Odzież spółka akcyjna CCC zyskuje. W ostatnich pięciu dniach jej walory drożeją o 2,33 proc., natomiast w trakcie trwania piątkowej sesji o 0,61 proc. do 180 zł. Tym samym zbliżając się do wielomiesięcznego maksimum, które znajduje się na poziomie 187,10 zł. Warto podkreślić, że najniższa wartość akcji CCC z okresu ubiegłych 52. tygodni wynosi 40 zł.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES