noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Loewe

Loewe zwiększa roczny zysk o ponad 60 proc.

REKLAMA
noSlotData

Hiszpański dom mody Loewe przeżywa istny rozkwit. Niedawno zajął on pierwsze miejsce w prestiżowym Lyst Index, rankingu najbardziej pożądanych marek na świecie. Za pośrednictwem opublikowanych wyników finansowych okazało się, że równie dobrze radzi sobie w kategorii rozwoju własnego biznesu. Zysk netto należącej do luksusowej grupy Louis Vuitton Moët Hennessy marki wzrósł w zakończonym roku obrotowym o ponad 60 proc.

Przeczytaj również: Mytheresa przejmuje Yoox Net-a-Porter. „Naszą aspiracją jest przekształcenie platformy w biznes o wartości 4 mld EUR”

Raport finansowy Loewe. Wyniki finansowe za 2023 rok obrotowy

Hiszpańska agencja prasowa Europa Press poinformowała o wynikach finansowych wypracowanych przez Loewe w 2023 roku obrotowym. Według jej doniesień należąca do Grupy LVMH marka wypracowała w omawianym okresie całkowitą sprzedaż na poziomie 810,8 mln euro, to kwota o blisko 30 proc. wyższa od zeszłorocznej. Nie zawiodły również wygenerowane przez nią zyski, nawet pomimo wysokich kosztów operacyjnych.

W 2023 roku obrotowym zysk operacyjny Loewe wzrósł o 77 proc. do 247,5 mln euro. Zysk netto wyniósł 207,3 mln euro, rosnąc względem ubiegłego roku o 62,5 proc. Zaprezentowane dane pochodzą z hiszpańskiego rejestru handlowego udostępnianego przez magazyn Infoempresa.

Przeczytaj również: “Tworzymy nie tylko buty, ale prawdziwe obiekty pożądania”. Giuseppe Santoni o debiucie Santoni w Polsce [WYWIAD]

Sukcesy hiszpańskiej marki. Pierwsze miejsce w rankingu Lyst

Lyst Index to ranking najgorętszych marek i produktów modowych z danego okresu (najczęściej ostatniego kwartału lub roku). Dla obserwatorów branży mody jest on niczym innym aniżeli mapą wyznaczają brandy, które w danym okresie należy obserwować. Przy jego tworzeniu analitycy zwracają uwagę na panujące trendy, zachowania ponad 200 mln użytkowników rocznie, wyszukiwania platform, wyświetlenia produktów oraz ich sprzedaż. Liczy się także zainteresowanie widoczne w mediach społecznościowych.

W II kwartale 2023 roku to właśnie hiszpański dom mody Loewe został triumfatorem rankingu Lyst Index. Tym samym zaliczając w ciągu ostatniego roku awans aż o 13 pozycji. Warto podkreślić, że w analizowanym okresie liczba wyszukiwań marki wzrosła aż o 19 proc. Z pewnością wpływ na ten wynik miały kolekcja Paula’s Ibiza, viralowy biały tank top Anagram oraz stylizacja Beyonce podczas Renaissance World Tour.

Zdjęcie główne: Spotlight

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES