noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Salon Gucci, marki luksusowej należącej do grupy Kering

Kryzys trwa. Właściciel Gucci wciąż zmaga się ze spadkami

REKLAMA
noSlotData

Grupa Kering wciąż pod kreską. Właściciel Gucci, odnotował w pierwszej połowie roku przychody w wysokości 9,1 mld euro, co oznacza spadek o 11% rok do roku. Drugi kwartał przyniósł przychody na poziomie 4,5 mld euro, również o 11% niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. 

Grupa Kering poinformowała o 11% spadku przychodów w pierwszej połowie 2024 roku. Spowolnienie rynku w większości regionów, z wyjątkiem Japonii, przyczyniło się do tego wyniku. W Chinach nastąpiło wyraźne spowolnienie, a sytuacja w Ameryce Północnej i Europie nie uległa znaczącej poprawie.

Biorąc pod uwagę niepewność co do przyszłego popytu na dobra luksusowych, jak i po spowolnieniu obserwowanym w pierwszej połowie 2024 roku, Kering przewiduje dalszy spadek dochodu operacyjnego o około 30% w drugiej połowie roku.

W trudnym otoczeniu rynkowym, które wywiera presję na nasze przychody i rentowność, pracujemy intensywnie nad stworzeniem warunków do powrotu do wzrostu” – powiedział François-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny Kering.

Przeczytaj również: Jest decyzja UOKiK w sprawie Zalando. Platforma rozda klientom vouchery

Kering odnotował spadek przychodów ze sprzedaży detalicznej

Firma poinformowała, że sprzedaż w jej własnych sklepach zmniejszyła się o 12% w drugim kwartale, głównie z powodu mniejszej liczby klientów. Choć firma odnotowała poprawę w Japonii, region Azji i Pacyfiku wykazał spowolnienie. Przychody z innych kanałów sprzedaży również zmalały o 6%, z wyjątkiem segmentu okularów, który kontynuował pozytywny trend.

Gwałtowny spadek sprzedaży Gucci i innych marek

W pierwszym półroczu Gucci odnotował 20% spadek przychodów, osiągając 4,1 mld euro. Spadek był widoczny zarówno w sprzedaży detalicznej (–20%), jak i hurtowej (–9%). W drugim kwartale sytuacja nie uległa poprawie, a sprzedaż marki House spadła o 19%. Gucci odnotował szczególnie wyraźny spadek w Azji i Pacyfiku. Mimo to, powtarzalny dochód operacyjny osiągnął 1 mld euro przy marży 24,7%.

Przypomnijmy, że problemy Gucci, motoru napędowego grupy Kering, trwają od miesięcy. Próby odświeżenia wizerunku marki drastycznie spowolniły sprzedaż i wciąż wpływają negatywnie na wyniki finansowe grupy. Nowa strategia, mimo ambitnych celów, nie przynosi oczekiwanych rezultatów w krótkim terminie. Słabnący popyt na rynku chińskim dodatkowo obciąża sytuację.

Pozostałe marki Kering również pod kreską

Yves Saint Laurent również zmagał się ze spadkiem przychodów. W pierwszej połowie roku przychody marki zmniejszyły się o 9% do 1,4 mld euro. Spadek był widoczny zarówno w sprzedaży detalicznej (–6%), jak i hurtowej (–25%). W drugim kwartale sprzedaż spadła o 9%, a spadek w bezpośrednio zarządzanej sieci detalicznej wyniósł 8%.Przychody hurtowe w drugim kwartale również zmalały o 25%.

Przychody Bottega Veneta wyniosły 836 mln euro, wzrastając o 3% w ujęciu rdr. Sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 8%, podczas gdy hurtowa zmalała o 19%. W drugim kwartale przychody House wzrosły o 4%, a sprzedaż detaliczna o 7%, głównie dzięki silnym wynikom w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. 

Pozostałe domy mody zanotowały w pierwszym półroczu spadek przychodów o 6% w ujęciu porównywalnym, osiągając 1,7 mld euro. Sprzedaż w sieci detalicznej wzrosła o 1%, natomiast sprzedaż hurtowa zmalała o 21%. W drugim kwartale dynamika sprzedaży uległa pogorszeniu, notując spadek o 5%.

Segment Kering Eyewear osiągnął w pierwszej połowie roku przychody w wysokości 1,1 mld euro. Kering Eyewear był głównym motorem wzrostu, generując przychody na poziomie 914 mln euro, co oznacza wzrost o 6% w ujęciu porównywalnym. W drugim kwartale dynamika wzrostu utrzymała się, osiągając 3%.

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: Za dwa dni Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. Widmo strajków wisi nad organizatorami

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES