noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Daniel Craig w kampanii Loewe - najgorętszej marki rankingu Lyst Q2 2024

Miu Miu traci tytuł najgorętszej marki. Teraz triumfuje hiszpański dom mody!

REKLAMA
noSlotData

Platforma Lyst opublikowała kwartalny ranking najpopularniejszych marek. W drugim kwartale 2024 roku Loewe wysunęło się na prowadzenie, wyprzedzając Miu Miu, które dzielnie trzymało wygraną pozycję od sześciu miesięcy.

Lyst Index to cykliczny ranking najgorętszych marek i produktów modowych. Ranking prezentuje listę najgorętszych marek i produktów, podpowiada kogo warto obserwować oraz co stanie się prawdziwym modowym must have w najbliższym sezonie. Lyst bazuje na zachowaniach ponad 200 milionów użytkowników rocznie, co doskonale obrazuje aktualne trendy w modzie. Formuła Indeksu Lyst uwzględnia ruchy kupujących Lyst, w tym wyszukiwania na platformie i poza nią, wyświetlenia produktów i sprzedaż, jak również wzmianki w mediach społecznościowych, statystyki aktywności i zaangażowania na całym świecie w okresie trzech miesięcy.

Przeczytaj również: Magda Butrym zadebiutuje na tygodniu mody w Paryżu

Loewe triumfuje jako najgorętsza marka Q2 2024

Hiszpański dom mody pod wodzą Jonathana Andersona zajął pierwsze miejsce na liście najchętniej wyszukiwanych marek w okresie od kwietnia do czerwca 2024 roku, awansując z trzeciego miejsca (podobnie jak w drugim kwartale ubiegłego roku). Miu Miu spadło na drugie miejsce, a Prada na trzecie.

Loewe ma za sobą niezwykle intensywny kwartał: sponsorowało galę Met 2024 (ubierając faworytów sieci, jak Ayo Edebiri, Greta Lee, Ariana Grande, Taylor Russell i Jonathan Bailey), stworzyło viralową torbę w kształcie pomidora i zaprezentowało kolekcję męską wiosna 2025 podczas pokazu mody męskiej w Paryżu. Jednak bez wątpienia największym hitem było wydanie filmu “Challengers” z Zendayą, Mike’iem Faistem i Joshem O’Connorem w kostiumach zaprojektowanych przez Andersona, co zainspirowało wzrost sprzedaży koszulki “I Told Ya” widocznej w filmie. Według indeksu Lyst, wszystko to doprowadziło do 29% wzrostu wyszukiwań Loewe.

Zmiany w rankingu topowych marek Lyst. On z coraz silniejszą pozycją

W rankingu najpopularniejszych marek zaszły również inne zmiany: Gucci, Balenciaga, Versace, Saint Laurent i Jacquemus awansowały w pierwszej dziesiątce, podczas gdy Bottega Veneta i Moncler spadły. Valentino powróciło do pierwszej dziesiątki. Skims zanotowało 32% wzrost wyszukiwań, co zawdzięcza głośnym współpracom z celebrytami, w tym kampanii z gwiazdą “Bridgerton”, Nicolą Coughlan. Coach wszedł do pierwszej dwudziestki, a jego torba Tabby Bag zajęła trzecie miejsce na liście najpopularniejszych produktów.

Oprócz pierwszych 20 marek, On okazała się najszybciej rozwijającą się marką w tym kwartale. Popularna, trwająca od 2021 roku współpraca z Loewe pomogła szwajcarskiej marce wytyczyć własną ścieżkę na rynku, napędzając rosnący popyt na całym świecie. Najgorętszym produktem tego kwartału okazały się sneakersy On x Loewe Cloudtilt 2.0. Ich premiera pod koniec maja wywołała 308% wzrost wyszukiwań marki.

Dowiedz się więcej: Minimalistyczny design i innowacyjna technologia. Na czym polega fenomen marki On Running?

Do grona najpopularniejszych produktów dołączyły również sneakersy Van Noten oraz SL72 OG Adidas. Obie te eleganckie, retro-sportowe sylwetki oferują klientom alternatywę dla bijących ostatnio rekordy popularności Adidas Samba.

Coach i Dragon Diffusion walczą o miano producentów it-bags

W obliczu rosnących cen luksusowych marek obserwujemy wzrost zainteresowania markami z bardziej przystępnej półki. Coach powraca do indeksu Lyst jako jedna z najgorętszych marek po raz pierwszy od czwartego kwartału 2022 roku. Obok The Row, New Balance i Skims jest to jedna z czterech amerykańskich marek na liście. Coach łączy dziedzictwa marki z odświeżonymi wzorami, oferując swoim klientkom luksus w przystępnej cenie i modowym wydaniu. To właśnie doprowadziło do 27% wzrostu wyszukiwań w tym kwartale, napędzanego popytem na torbę Tabby, która zajmuje trzecie miejsce wśród najpopularniejszych produktów. Torba, dostępna w cenie od 385 USD, stała się viralowym hitem na TikToku, generując ponad 34,2 miliona postów na platformie.

Marka Dragon Diffusion również umacnia swoją pozycję jako nowy faworyt na zatłoczonym rynku torebek koszykowych. Ich tkane skórzane torby, dostępne w cenie średniej od 300 do 500 USD, zanotowały w tym kwartale 197% wzrost wyszukiwań.

Dowiedz się więcej: Dragon Diffusion – co to za marka? Sprawdzamy, co trzeba wiedzieć o słynnych plecionych torebkach

Lista najpopularniejszych produktów pokazuje również rosnący potencjał niezależnych marek. Wyprzedane spodnie High Sport, szósty najpopularniejszy produkt w tym kwartale, zyskały już miano viralowych pośród stylistek i redaktorek mody. Wprowadzone na rynek w 2021 roku przez Alissę Zachary, byłą projektantkę The Row (współpracującą również z Khaite, The Line i Rosetta Getty), odnotowały w tym kwartale 42% wzrost wyszukiwań.

Najpopularniejszym produktem męskim jest letnia koszula Casablanca. Z kolei londyńska marka odzieży damskiej Amy Lynn ugruntowała swoją pozycję kluczowego gracza na współczesnej scenie mody. Założona w 2017 roku, marka odnotowała 53% wzrost wyszukiwań sukienki z bufkami (7. najpopularniejszy produkt w tym kwartale) w kwietniu, po viralowym sukcesie na TikToku i wygenerowaniu ponad 61,6 miliona postów.

Lista najgorętszych marek drugiego kwartału 2024 wg Lyst

1. Loewe (+2)
2. Miu Miu (-1)
3. Prada (-1)
4. Saint Laurent (+1)
5. Bottega Veneta (-1)
6. Versace (+1)
7. Balenciaga (+1)
8. Jacquemus (+2)
9. Moncler (-3)
10. Gucci (+1)
11. Valentino (-2)
12. Skims (+1)
13. Burberry (-1)
14. New Balance (+1)
15. Louis Vuitton (-1)
16. The Row (same)
17. Alaïa (+2)
18. JW Anderson (+2)
19. Dolce & Gabbana (-1)
20. Coach (new)

Przeczytaj również: Najgorętsze ubrania dla Generacji Z na jesień 2024 według raportu Lyst Index

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES