Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.
Przeczytaj również: K(B)ariery: Marcin Brylski „Gdyby nie determinacja, wytrwałość i konsekwencja w mojej specjalizacji, nie byłbym w miejscu, w którym jestem”
Grupa H&M podsumowała pierwsze półrocze 2024
Szwedzka grupa opublikowała wyniki wpracowane przez pierwsze sześć miesięcy 2024 roku obrotowego. Naszą szczególną uwagę zwrócił drugi kwartał, w którym marża operacyjna była najwyższą osiągniętą przez H&M od lat. Gigant odniósł się również do prognoz na kolejne miesiące.
Znana marka obuwnicza w tarapatach
Brytyjski producent obuwia Clarks, działający od 1825 roku, zmaga się z poważnymi problemami finansowymi. Firma zanotowała znaczną stratę, co skutkowało zwolnieniami grupowymi i odejściem kluczowych członków kadry zarządzającej.
Przeczytaj również: Grupa H&M kontynuuje ekspansję. Nowe otwarcia COS, Arket, &Other Stories w Warszawie
Czy doszło do manipulacji akcjami LPP? Policja wszczęła śledztwo
Komenda Stołeczna Policji, a konkretniej jej Wydział do walki z przestępczością gospodarczą, wszczęła śledztwo w sprawie możliwych manipulacji akcjami LPP. Podejrzana o popełnienie przestępstwa jest spółka Hindenburg Research LLC. Dochodzenie monitoruje Prokuratura Okręgowa w Warszawie.
Zwolnienia grupowe nie odbiły się na poziomie bezrobocia
W ostatnich tygodniach informowaliśmy o zwolnieniach grupowych w branży mody. Warto jednak podkreślić, że nie tylko sektor fashion borykał się z problemami, które doprowadziły do wielu cięć etatów. Jak się okazało, redukcje nie skutkowały zwiększeniem poziomu bezrobocia w maju 2024 roku.
Przeczytaj również: Fenomen kaloszy Hunter. Wylansowała je Kate Moss i Elżbieta II
Polskie marki odzieżowe wkraczają na Westwing
She is Sunday, THE MAR, UMIAR, So Fluffy oraz Stag jewels to polskie marki, które dostępne są w ofercie popularnej platformy zakupowej Westwing. Wszystkie ich produkty można odnaleźć w bardzo atrakcyjnych, obniżonych cenach. Warto jednak się pospieszyć, bowiem oferta jest ograniczona czasowo.
Zniknęli z rynku kilka lat. Teraz powracają pod zmienioną nazwą
Francuska marka odzieżowa Camaïeu, znana i lubiana nad Wisłą, powraca na rynek po czterech latach przerwy spowodowanej bankructwem. Tym razem pod nową nazwą – Be Camaïeu. Nowy właściciel, firma Celio, słynąca z mody męskiej, planuje otworzyć sklepy stacjonarne oraz uruchomić sprzedaż online.
Przeczytaj również: Skin & Beauty concept store w Elektrowni Powiśle
Zdjęcie główne: Pexels