noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Zbliżenie na komputer wyświetlający stronę główną platformy Shoper

Przychody Shopera wzrosły o 26 proc. Sprawdź najnowsze wyniki spółki

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Spółka akcyjna Shoper poinformowała o wynikach finansowych za I kwartał 2024 roku obrotowego. Te okazały się zgodne z wcześniejszymi szacunkami. Ile zarobił twórca oprogramowania dla sklepów internetowych?

Przeczytaj również: Właściciel Gucci pod kreską. Najbliższe miesiące mogą przynieść drastyczne spadki

Shoper: podstawowa działalność spółki

Shoper to podmiot zajmujący się sprzedażą rozwiązań e-commerce’owych. Spółka dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu online oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, Paprocki&Brzozowski, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80. 

Wyniki finansowe spółki Shoper: I kwartał 2024

W pierwszym kwartale 2024 roku przychody spółki Shoper wyniosły 44,2 mln zł, co oznacza ich wzrost o 26 proc., w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 14,9 mln zł i był wyższy aż o 31 proc. niż rok wcześniej. Wraz z dynamicznym wzrostem przychodów, Spółka poprawiła rentowność skorygowanej wartości EBITDA do poziomu 33,8 proc. 

 Wyniki, które osiągnęliśmy w tym kwartale, są bardziej niż zadowalające i stanowią optymistyczny prognostyk na resztę tego roku. Najbardziej cieszą sukcesy naszych sprzedawców. Klienci Shoper zanotowali imponujące wzrosty we wszystkich wskaźnikach sprzedażowych, takich jak GMV Sklepy oraz GMV Omnichannel, które wyniosło aż 47 proc. wzrost względem poprzedniego roku – komentuje Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych Shoper 

Zarząd spółki Shoper wraz z jej współzałożycielem Krzysztofem Krawczykiem (mat. prasowy)

Przeczytaj również: Miu Miu wciąż w rozkwicie. Sprzedaż marki wzrosła o blisko 90 proc.

Reakcja kursu na publikację wyników spółki Shoper

Opublikowane wyniki finansowe stały się bodźcem do wyraźnego wzrostu wartości akcji omawianej spółki. Do godziny 10:30 walory notowanego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie Shopera drożeją o 8,75 proc. do 34,80 zł. Tym samym powoli zbliżając się do maksimum z ostatnich 52 tygodni, które wynosi 38,90 zł.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES