Polska nie jest najbardziej łaskawym rynkiem dla nowych marketplace’ów. Po zamknięciu wszytko.pl i Shopee w Polsce, kolejni gracze wciąż próbują jednak walczyć o pozycję lidera z Allegro. Po debiucie w Czechach i na Słowacji, wejście na polski rynek zapowiedziała uruchomi sieć handlowa Kaufland.
Kaufland uruchamia platformę marketplace, która ma być konkurencją dla Allegro. Serwis ruszy pod koniec lata i zaoferuje szeroki asortyment produktów z różnych kategorii, m.in. dom, elektronika, ogród, majsterkowanie, kuchnia, niemowlęta i dzieci, sport i moda.
– Fundamentem działalności sieci Kaufland od zawsze był handel stacjonarny, oparty na bezpośrednim kontakcie z klientem. Jako firma nowoczesna, idziemy o krok dalej i wkrótce zaoferujemy konsumentom dostęp do szerokiej gamy produktów z różnych kategorii również w świecie online, a sprzedawcom prowadzącym działalność w naszym kraju atrakcyjny kanał dystrybucji, który otworzy im drogę do rozwoju biznesu. Kaufland Marketplace już za kilka miesięcy zagości w Polsce i mamy nadzieję, że rozpoznawalność i wartości naszej marki uczynią go jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w kraju – mówi Michał Łagunionek, prezes zarządu Kaufland Polska.
Dowiedz się więcej: Wielka porażka polskiego marketplace’u. Dlaczego nie stał się drugim Allegro?
Kaufland rusza z platformą marketplace
Niemiecki sprzedawca sięga po model marketplace. Kaufland będzie współpracować z zewnętrznymi sprzedawcami, którzy będą oferować swoje produkty na platformie. Klienci znajdą na stronie informacje o danym sprzedawcy, co ułatwi im podjęcie decyzji o zakupie.
Zakupiony towar klienci otrzymają bezpośrednio od sprzedawcy. W razie pytań lub problemów z zamówieniem, wsparcie zapewni obsługa klienta Kaufland. Platforma zapewni możliwość skorzystania z szeregu metod płatności jak Blik, zakup na fakturę oraz na raty, przelew bankowy online i zapłata kartą kredytową.
Platforma Kaufland.pl to nie tylko szansa dla klientów na dostęp do szerokiej gamy produktów, ale również ogromna możliwośćdla polskich sprzedawców internetowych na wyjście ze swoją ofertą na rynki międzynarodowe. Wystarczy jedna rejestracja, aby oferenci mogli korzystać nie tylko z polskiej platformy, ale także sprzedawać swoje artykuły w Niemczech, Czechach, na Słowacji i w Austrii – poinformowano w komunikacie.
Więcej o popularnych platformach zakupowych w Polsce przeczytasz na lamode.info