Polski gigant odzieżowy LPP, znany z takich marek jak Reserved, Cropp i Sinsay, kontynuuje ekspansję na południe Europy. Mohito, marka odzieżowa dla kobiet, zadebiutowała online we Włoszech półtora roku temu, a teraz otwiera swoje pierwsze sklepy stacjonarne. Pierwszy z nich rozpoczął działalność 14 marca br. w Marcon k. Wenecji. W kwietniu Mohito uruchomi jeszcze jeden salon – tym razem w Mediolanie.
Kolekcje Mohito podbiły serca włoskich klientek, mimo że do tej pory dostępne były jedynie online. W odpowiedzi na duże zainteresowanie, marka otwiera swoje pierwsze sklepy stacjonarne na Półwyspie Apenińskim. 14 marca br. Mohito zainaugurowało działalność swojego pierwszego włoskiego sklepu w centrum handlowym Valecenter w Marcon, niedaleko Wenecji. Lokalizacja ta nie jest przypadkowa – dogodny dojazd z popularnego turystycznie miasta oraz bogata oferta centrum, przyciągającego rocznie ponad 5 milionów klientów, stwarzają idealne warunki do rozwoju marki.
Już w kwietniu Mohito planuje kolejny krok – otwarcie sklepu w Mediolanie, w prestiżowym centrum handlowym Merlata Bloom. Nowa lokalizacja na mapie miasta słynie z przyciągania światowych marek i cieszy się dużym zainteresowaniem klientów.
– Mediolan to jedna z modowych stolic Europy. Obecność Mohito w tym mieście traktujemy jako prestiż dla marki i potwierdzenie naszego przywiązania do mody i trendów. Spośród marek LPP jesteśmy tą najbardziej kobiecą, a co za tym idzie – staramy się zachować różnorodność, aby każda z nas znalazła tu swój własny styl. Mając na uwadze rynek włoski, gdzie otwieramy salony w przejściowym okresie wiosennym, kierujemy się zmiennością pogody, ale też przyglądamy lokalnym trendom. Postawiliśmy przede wszystkim na produkty dzianinowe, nie zabraknie także dresów, longsleevów i propozycji basicowych w różnych krojach. Stałym elementem naszej oferty są również kobiece sukienki i kwiatowe printy, które cieszą się zainteresowaniem klientek również na innych rynkach
– mówi Katarzyna Czekała, omnichannel sales director Mohito, LPP.
Przeczytaj również: CCC planuje rozszerzyć portfolio. Na celowniku właściciel sklepów z odzieżą sportową
LPP coraz silniej zaznacza swoją obecność we Włoszech
Mohito jest już trzecią marką z parasola grupy LPP obecną we Włoszech. Jesienią ubiegłego roku w Mediolanie zadebiutował najstarszy brand LPP – Reserved, który prowadzi sprzedaż stacjonarną już w dwóch lokalizacjach. Zgodnie z zapowiedziami LPP, Reserved pojawi się wraz z Mohito także w centrum handlowym Valecenter, a już w kwietniu obie marki otworzą swoje salony w Merlata Bloom. We Włoszech działa także Sinsay, który ponad roku temu zadebiutował w Marcon.
– Obecność trzech marek we Włoszech jest ważnym krokiem w rozwoju naszej sieci sprzedaży. Przez wiele lat ten rynek pozostawał dla nas w sferze dalekosiężnych planów, jednak dziś nasze marki są już wystarczająco dojrzałe i rozpoznawalne, aby zawalczyć o uznanie włoskich klientów. Od czasu zmiany naszej strategii rozwojowej, jaka nastąpiła przeszło rok temu, coraz śmielej stawiamy kroki w południowej części Europy, która dla branży modowej pozostaje rynkiem konkurencyjnym, ale też coraz bardziej otwartym na świeże propozycje modowe. Jestem przekonany, że Mohito powtórzy sukces Sinsay oraz Reserved i przypadnie do gustu włoskim klientkom, dlatego planujemy dalszy rozwój powierzchni sprzedażowej Mohito w rejonie basenu Morza Śródziemnego
– komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.
Grupa stawia na rozwój na rynkach Europy
LPP konsekwentnie realizuje strategię rozwoju sieci sprzedaży, skupiając się na południowej i zachodniej części Europy. Otwarcie nowych salonów w Mediolanie to kolejny krok w tym kierunku. Reserved, najstarsza marka LPP, kierowana jest do świadomych modowo klientów, którzy cenią wysoką jakość i trendy. Dlatego też marka wybiera najbardziej prestiżowe lokalizacje. W Mediolanie Reserved jest już obecna w dwóch miejscach: przy kultowej ulicy Corso Vittorio Emanuele II oraz przy drugiej najpopularniejszej ulicy handlowej – Corso Buenos Aires. Mohito i Sinsay oferują szeroki wybór modnej odzieży w przystępnych cenach. Marki te kierowane są do szerokiego grona odbiorców, dlatego ich salony otwierane są w różnych lokalizacjach, dostosowanych do potrzeb i preferencji klientów.
Zmiana strategii zdecydowanie przyspieszyła plany rozwoju LPP na rynkach europejskich, takich jak Włochy, Grecja czy Wielka Brytania. W 2023 r. spółka otworzyła trzy nowe lokalizacje Reserved w Londynie, a już w maju zamierza tam uruchomić kolejny sklep marki w Westfield White City.
Przeczytaj rownież: Allegro publikuje wyniki i przedstawia plan ekspansji. Akcje spółki drożeją