Prada rozpoczyna realizację rozłożonego na najbliższe 5 lat planu inwestycyjnego o wartości 1 miliarda euro. Jego celem jest odświeżenie strategii sprzedaży detalicznej marki. Ruch ten wydaje się niezbędnym posunięciem w wyścigu o zmieniającego się konsumenta dóbr z wyższej półki.
Przeczytaj również: Chanel nabywa francuską grupę odzieżową
Prada unowocześni strategię sprzedaży detalicznej
Włoska marka zajmująca się sprzedażą dóbr luksusowych zamierza stworzyć klientom nowe doświadczenia zakupowe poprzez integrację mody, akcesoriów, żywności i sztuki. Zdaniem prezesa, Patrizio Bertellego, „posunięcie to wpisuje się w rosnący trend experiential shopping, czyli odejście od tradycyjnego modelu sprzedaży detalicznej”. Podkreśla on, że „sukces luksusowych domów towarowych opiera się na priorytetowym traktowaniu aspektów handlowych i doświadczeń klientów”.
Przeczytaj również: Vinted połączy Polskę z nowym zagranicznym rynkiem
Prada – najświeższe informacje
Prada odnotowała wysoką sprzedaż detaliczną w 2023 roku. W omawianym okresie jej przychody wzrosły o 17 proc. rok do roku, osiągając 4,2 mld euro. Włoski podmiot poinformował, że w najbliższych miesiącach zamierza przekształcić swoje sklepy w kompleksowe miejsca o szerszym asortymencie. Ma on zamiar oferować w nich nie tylko modę, ale także dodatkowe usługi gastronomiczne, wystawowe oraz warsztatowe.
Zdjęcie główne: mat. prasowy