noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Marki kosmetyczne polskich youtuberek

Marki kosmetyczne polskich YouTuberek. Nie wszystkie biznesy kończyły się sukcesem

REKLAMA
noSlotData

Dla wielu pasjonatek makijażu YouTube stał się platformą do spełniania marzeń i trampoliną do budowania imponujących biznesów kosmetycznych. Historia Huda Beauty, marki stworzonej przez Hudę Kattan, która z YouTube’owej gwiazdy stała się ikoną w świecie makijażu, inspiruje kolejne twórczynie do podjęcia wyzwania i stworzenia własnych kosmetycznych imperiów. Na polskim YouTubie również obserwujemy ten trend. Youtuberki, wykorzystując swoją rozpoznawalność i wpływ na obserwatorów, z sukcesem budują prężnie rozwijające się marki, stając się inspiracją dla innych i nakręcając sprzedaż popularnych kosmetyków. Przyjrzyjmy się bliżej kilku z nich, by odkryć historie pasji, kreatywności i biznesowego talentu polskich gwiazd YouTube. 

Przeczytaj również: Miliardowy biznes kosmetyczny gwiazd. Czy ten trend ma szansę przetrwać?

Marki kosmetyczne YouTuberek: Aga Grzelak 

Agnieszka Grzelak, jedna z najbardziej charyzmatycznych twarzy polskiego YouTube, to charakteryzatorka, która dzieli się makijażowymi poradami na koncie Agą Grzelak Beauty. Twórczyni urodowych treści, miłośniczka makijażu, z autorską marką kosmetyczną zadebiutowała w 2019 roku. Jej marka pibuya oferowała szereg kosmetyków do pielęgnacji, a dokładniej pianki – do twarzy, rąk, pod prysznic i w formie piankowego balsamu do ciała.  Ich znakiem szczególnym stała niebywale lekka formuła i wegańskie, ekologiczne składy. Jak dowiadujemy się z mediów społecznościowych, Agnieszka Grzelak aktualnie wstrzymała produkcję kosmetyków Pibuya, jednak sama nie wyklucza, że już wkrótce ponownie wróci na rynek kosmetyczny. 

Marki kosmetyczne YouTuberek: Red Lipstick Monster

Red Lipstick Monster, jedna z najbardziej rozpoznawalnych twarzy polskiego YouTube’a. Po dekadzie tworzenia tutoriali mnakijażowych w sieci, blogerka zdecydowała się wypuścić własne produkty. Nie były to jednak kosmetyki, jak mogłaby wskazywać profesja Ewy. YouTuberka dołączyła do grona Polaków wprowadzających na rynek produkty CBD. Wybór ten nie dziwił, bowiem produkty konopne przeżywały nad Wisłą ogromny boom sprzedażowy. Marka bee*zee miała bazować na idei self-care, co jednak zostało podważone przez znaczną część widowni, którzy zarzucili jej, że reklamowanie CBD jako leku na kondycję psychiczną jest potężnym nadużyciem. Po roku działalności Red Lipstick Monster przyznała się do błędu, zamykając markę bee*zee. Mówię, że CBD to forma wsparcia, nie rozwiązania, ale nie było to wystarczająco mocno podkreślone. (…) Uczę się na własnych błędach, dlatego dziękuję Wam za tak duże zaangażowanie, bo ono pozwala mi się rozwijać. Cieszę się, że jesteście tak uważni i uwrażliwieni – podkreśliła w nagraniu video. Rok później na koncie Red Lipstick Monster wylądowała współpraca z marką kosmetyczną Bell. Kosmetyki kolorowe RLM x Bell trafiły do szerokiej dystrybucji, zyskując wiele pozytywnych opinii wśród miłośniczek makijażu.

Marki kosmetyzne YouTuberek: Magda Pieczonka

Magdalena Pieczonka to ceniona makijażystka, która na co dzień współpracuje z gwiazdami polskiego show-biznesu. Swoją pasją do makijażu dzieli się również z innymi, prowadząc autorski kanał na YouTubie, gdzie chętnie zaprasza postaci z pierwszych stron gazet. Pasję i zaangażowanie w tworzenie konwentu makijażowego dostrzegł polski koncern AA, z którym makijażystka rozpoczęła promocję linii kosmetyków sygnowanych własnym nazwiskiem. Linia AA Wings of Color x Magda Pieczonka składa się przede wszystkim z produktów do konturowania, makijażu oczu i ust. Hitem linii okazały się bronzery i róże do konturowania na mokro oraz nawilżające podkłady do twarzy.

Marki kosmetyczne YouTuberek: Hania Konopińska

Glam Shop to polska marka kosmetyków kolorowych, która przez lata plasuje się wśród najpopularniejszych w sieci. Flagowymi produktami marki stały się cienie do powiek oraz magnetyczne palety do samodzielnego kompletowania własnych zestawów. Autorką kosmetycznego biznesu jest popularna gwiazda YouTube’a, Hania Knopińska, tworząca pod pseudonimem digitalgirl13. Markę Glam Shop z powodzeniem rozwija od wielu lat, regularnie nawiązując współpracę z innymi twórczyniami internetowymi. Takim sposobem Glam Shop na na swoim koncie palety cieni sygnowane przez takie youtuberki jak Ladymakeupbella czy MsDoncellita. 

Marki kosmetyczne YouTuberek: Karolina “Stylizacje”

Karolina „Stylizacje”, a dokładniej Karolina Gołębiewska zalicza się do grona jednej z pierwszych YouTuberek w Posce, które zdobyły popularność na dzieleniu się poradami makijażowymi i kręceniem vlogów. Po ponad dekadzie w sieci, twórczyni wciąż gromadzi potężną społeczność – obecnie jest to niemal 1 mln subskrybentów na YT. Oprócz tworzenia kontentu kosmetyczno-modowego, wraz z mężem Darkiem dzieli się swoją codziennością na kanale „Hej Łobuzy”. Popularna youtberka spróbowała swoich sił w biznesie, aktualnie prowadząc sklep internetowy z biżuterią. Jeśli chodzi o współpracę kosmetyczne, „Stylizacje” wraz z marką Hean wypuściła linię kosmetyków do makijażu, w której skład wchodzą: róże i wegańskie błyszczyki do ust. 

Marki kosmetyczne YouTuberek: Maxineczka

Maxineczka to jedna z najpopularniejszych twórczyń na YouTube, która zgromadziła wokół siebie społeczność ponad 600 tys. Miłośniczek makijażu. Joanna Ferdynus – Gołuszko działa w sieci już od 13 lat, a popularność przyniosły jej liczne tutoriale makijażowe i recenzje kosmetyków kolorowych. Popularna YouTuberka postanowiła przekuć swoją popularność w biznes, tworząc linię pędzli do makijażu M Brush. „To pędzle najwyższej jakości, ręcznie wykonane w Japonii, ze starannie wyselekcjonowanego włosia” – czytamy w opisie produktów. Podczas swojej kariery na YouTube, Maxineczka była wielokrotnie zapraszana do kosmetycznych współprac, między innymi przez markę kosmetyków kolorowych Revolution. 

Przeczytaj również: Polskie marki odzieżowe gotowe na wiosnę. Sprawdzamy najnowsze kolekcje na sezon SS24

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

YouTube

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES