Media społecznościowe dają twórcom i przedsiębiorcom szereg możliwości informowania o swoich produktach i usługach. Wśród tych najchętniej wybieranych jest tworzenie promowanie postów i tworzenie reklam na Facebooku. Dowiedz się o cechach, zaletach oraz możliwościach tworzenia postów sponsorowanych na platformie Meta.
Przeczytaj również: IKEA obniża ceny. Sprzedaż giganta wzrośnie?
Promowanie postów na Facebooku jest jedną z najpopularniejszych aktywności wśród reklamodawców. Aby lepiej zrozumieć, czym właściwie jest post sponsorowany należy odwołać się do oficjalnej definicji Meta. Określa się go jako post na twojej osi czasu strony, na który możesz przeznaczyć pieniądze w celu wypromowania go wśród wybranych odbiorców. To najprostszy sposób, aby Twój post dotarł do większej liczby osób na Facebooku, w Messengerze czy na Instagramie.
Promowane posty to dokładniej reklamy stworzone z istniejących postów na Facebooku. Innymi słowy, chodzi tu o odpłatne „dopalanie” organicznych treści. O samej możliwości promowania postów Facebook informuje dość często, obiecując zwiększenie widoczności posta i dotarcie do szerszego grona odbiorców. Celem może być również zwiększenie aktywności odbiorców pod naszymi postami.
Promowanie posta może pomóc w uzyskaniu większej liczby wiadomości, wyświetleń filmów, kontaktów lub interakcji. W ten sposób możesz dotrzeć do nowych osób skłonnych do zainteresowania się twoją stroną lub firmą, które aktualnie cię nie obserwują.
Do rozpoczęcia promowania posta należy określić:
- do kogo chcesz dotrzeć: wybierz grupę odbiorców, z którymi chcesz nawiązać kontakt
- budżet: zdecyduj ile chcesz wydać w trakcie kampanii.
- czas emisji reklamy: Facebook umożliwia wyświetlanie posta sponsorowanego w czasie określonym przez jego autora.
Jak stworzyć post sponsorowany?
Post sponsorowany przez „Promuj post”
- Zaloguj się na swoje konto na Facebooku i przejdź do fanpage’a, na którym chcesz promować post.
- Wybierz post, który chcesz promować i kliknij w przycisk “Promuj post”. Przycisk znajduje się na dole postu. (Jeśli opcja nie jest dostępna, oznacza to, że promowanie nie jest możliwe w przypadku tego posta).
- Wprowadź odpowiednie informacje, takie jak cel reklamy, budżet i daty wyświetlania.
- Kliknij w przycisk “Utwórz reklamę”.
Post sponsorowany przez Manager Reklam
- Zaloguj się na swoje konto na Facebooku i przejdź do Managera Reklam.
- Kliknij w przycisk „Utwórz” i kolejno wybierz opcję „Post sponsorowany”.
- Utwórz kreację reklamy, czyli tekst, obraz lub wideo, które będą wyświetlane użytkownikom.
- Wprowadź odpowiednie informacje, jak cel reklamy, data wyświetlenia oraz ustal budżet reklamy.
- Kliknij w przycisk „Utwórz reklamę”.
Sponsorowana reklama na Facebooku: jak określić cele?
Powyższe sposoby promowania postów na Facebooku wymagają od ciebie określenia celu reklamy. Możesz wybrać jeden z następujących celów:
Dotarcie – Twoja reklama zostanie wyświetlona jak największej liczbie osób, które spełniają określone kryteria.
Zwiększenie zaangażowania – Twoja reklama zostanie wyświetlona osobom, które są bardziej skłonne do interakcji z nią, np. komentowania, udostępniania lub polubienia.
Zwiększenie ruchu do witryny internetowej – Twoja reklama zostanie wyświetlona osobom, które są bardziej skłonne do odwiedzenia twojej witryny internetowej.
Zwiększenie konwersji – Twoja reklama zostanie wyświetlona osobom, które są bardziej skłonne do wykonania określonej czynności, np. dokonania zakupu, zapisania się do newslettera lub pobrania aplikacji.
Po wybraniu celu reklamy musisz określić grupę odbiorców, do których chcesz ją wyświetlić. Możesz to zrobić na podstawie takich kryteriów, jak:
- Płeć
- Wiek
- Lokacja
- Zainteresowania
- Zawód
- Zachowanie
Możesz również utworzyć grupę odbiorców opartą na Twojej bazie danych klientów. Aby to zrobić, musisz połączyć swoje konto na Facebooku z systemem CRM.
Kolejnym krokiem do stworzenia postu sponsorowanego będzie ustalenie takich kryteriów jak: budżet oraz daty wyświetlania reklamy. Możesz określić dzienny lub całkowity budżet reklamy. Możesz również wybrać, kiedy chcesz, aby twoja reklama była wyświetlana, wybierając konkretne daty.
Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych informacji możesz opublikować reklamę. Reklamy na Facebooku są rozliczane według modelu kosztu kliknięcia (CPC), kosztu wyświetlenia (CPM) lub kosztu konwersji (CPA).
Jak mierzyć skuteczność postów sponsorowanych?
Facebook oferuje szereg narzędzi do mierzenia skuteczności postów sponsorowanych. Dzięki nim możesz śledzić, ile osób zobaczyło Twoją reklamę, ile osób kliknęło w nią, a także ile osób podjęło pożądane działanie, np. odwiedziło Twoją stronę internetową lub dokonał zakupu.
Ważne wskazówki dotyczące promowania postów na Facebooku
- Twórz dobre posty: Zanim zaczniesz promować swoje posty, upewnij się, że są one dobre. Powinny być wysokiej jakości, interesujące i angażujące.
- Celuj w odpowiednią grupę docelową: Określ, do kogo chcesz dotrzeć swoją reklamą. Dzięki temu będziesz mógł lepiej dostosować treść i format reklamy.
- Testuj różne warianty reklamy: Testowanie różnych wariantów reklamy pozwoli Ci znaleźć ten, który jest najbardziej skuteczny.
- Monitoruj wyniki: Regularnie monitoruj wyniki swoich reklam, aby zobaczyć, co działa, a co nie. Dzięki temu będziesz mógł optymalizować swoje kampanie reklamowe.
Przeczytaj również: Czy masz szansę na podwyżkę w 2024 roku? W 81 proc. przypadków tak