noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
W styczniu 2024 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 12,6  i był o 2,6 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca, informuje Główny Urząd Statystyczny.

W styczniu przesunięcie oczekiwań konsumentów w kierunku nieco wyższej inflacji [dane GUS]

REKLAMA
noSlotData

W styczniu 2024 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł – 12,6  i był o 2,6 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca, informuje Główny Urząd Statystyczny.

Przeczytaj również: Handel podróbkami “kosztuje” Polaków niemal 20 tys. miejsc pracy w sektorze odzieżowym

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w styczniu 2024 r.

Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrosty odpowiednio o 3,5 p. proc. i 3,1 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 2,9 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 2,4 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 1,1 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. W odniesieniu do stycznia 2023 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 25,5 p. proc.

Przeczytaj również: Moda na “cichy luksus” przyniosła mu realne zyski. Włoski dom mody zamknął rok z rekordowymi przychodami

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w styczniu 2024 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,6 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -3,8.

Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największy wzrost odnotowano dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (o 3,8 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 2,9 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 2,8 p. proc. dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz 1,1 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. W styczniu br. WWUK osiągnął wartość o 23,8 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2023 r.

Przeczytaj również: Jak wybrać niszowe perfumy? Poradnik dobierania zapachów

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES