Grupa CCC utrzymała w trzecim kwartale 2023 r. (sierpień-październik) stabilny rdr poziom przychodów (2,4 mld PLN) oraz zanotowała wzrost rentowności EBITDA (+1,8 p.p. rdr), pomimo zaburzenia sprzedaży anomaliami pogodowymi we wrześniu we wszystkich liniach biznesowych. Dzięki rozwojowi omnichannelowego modelu biznesowego, Grupa utrzymuje wysoki, 51 proc. udział
e-commerce w przychodach oraz zwiększa udział aplikacji mobilnych w sprzedaży.
Przeczytaj również: Jak młodzi Polacy zmieniają swoje podejście do zarządzania pieniędzmi? [raport]
Grupa CCC – III kwartał 2023
Grupa CCC w 3Q23 roku (sierpień-październik) osiągnęła przychody na zbliżonym rdr poziomie, tj. 2,4 mld PLN. Najwyższe wzrosty sprzedaży odnotował segment HalfPrice (+53 proc.) – wspierane kontynuowanym rozwojem sieci oraz wzrostem przychodów w sklepach porównywalnych (LFL). W trzecim kwartale 2023 r. cały rynek handlu mierzył się z wyzwaniami spowodowanymi m.in. wciąż odbudowującym się sentymentem konsumenta oraz skrajnymi anomaliami pogodowymi, w tym głównie wysokimi temperaturami września, które wpłynęły na pogorszenie sprzedaży.
Poprawa doświadczenia zakupowego oraz dostępność atrakcyjnej oferty produktowej w modelu omnichannel, wpłynęły na utrzymanie wysokiego udziału e-commerce w sprzedaży Grupy CCC. W 3Q23 wskaźnik ten wyniósł 51 proc. (b.z. rdr). – Naszym priorytetem nieustannie pozostaje budowanie rentownej i odpornej na turbulencje organizacji, dlatego wzmacniamy nasz omnikanałowy model biznesowy. Stale pracujemy nad cyfrowym doświadczeniem Klientów w każdym z naszych szyldów, monetyzując wcześniejsze inwestycje. W tym rozwój aplikacji mobilnych, by skuteczniej pozyskiwać i lojalizować klienta. Już dzisiaj aplikacja mobilna odpowiada za ok. 40 proc. przychodów w ccc.eu. Podwoiliśmy również w ciągu roku sprzedaż poprzez aplikację mobilną MODIVO i eobuwie.pl. Widzimy dalszy potencjał do ich rozwoju – powiedział Karol Półtorak, wiceprezes Grupy CCC.
Przeczytaj również: Przegląd najmodniejszych butów z sieciówek na zimę 2023
Grupa CCC – pozostałe dane
W trzecim kwartale marża brutto Grupy umocniła się o 0,2 p.p. rdr do poziomu 48,2 proc. Było to możliwe głównie za sprawą skokowego wzrostu marży brutto w szyldzie CCC (59 proc., +5,2 p.p. rdr). – Atrakcyjna i jakościowa oferta, zoptymalizowany poziom zapasów oraz aktywne zarządzanie cenami i konserwatywne podejście do polityki rabatowej, pozwoliło na znaczący wzrost marży w szyldzie CCC pomimo niesprzyjającej sprzedaży kolekcji AW, ciepłej jesieni i większego udziału odsprzedaży kolekcji letniej – powiedział Łukasz Stelmach, dyrektor zarządzający ds. finansów, CFO Grupy CCC.
Grupa CCC utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową w każdej z linii biznesowej. W trzecim kwartale koszty sprzedaży i administracji w całej Grupie były niższe o 4 proc. rdr, przy wzroście powierzchni handlowej o 11 proc. Tylko w samym szyldzie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 17 proc. rdr. To piąty kwartał z rzędu poprawy wskaźnika, pomimo inflacyjnego otoczenia biznesowego.
– Przed nami najważniejszy okres sprzedażowy roku. Maksymalizujemy nasze wysiłki we wszystkich szyldach, aby w pełni wykorzystać ten moment. Jesteśmy do niego dobrze przygotowani. Przewidujemy, że w kolejnych okresach w pełni widoczny będzie efekt wprowadzonej optymalizacji kosztowej. Mamy modowy i atrakcyjny cenowo produkt. Stopniowo odbudowujący się sentyment konsumencki oraz wyhamowująca inflacja, nastrajają nas pozytywnie na kolejne kwartały – dodał Karol Półtorak, wiceprezes Grupy CCC.
W 3Q23 Grupa CCC uzyskała wynik EBITDA na poziomie 213 mln PLN, osiągając rentowność 8,8 proc. (+1,8 p.p. rdr). Za sprawą skokowej poprawy marży brutto i wysokiej dyscypliny kosztowej, najbardziej rentownym segmentem w Grupie pozostaje CCC (20-procentowa marża EBITDA). Kolejny z rzędu kwartał poprawy wyniku w ujęciu rdr. Rentowność Grupy Modivo pozostaje pod wpływem realizowanego zgodnie z planem programu redukcji zapasu.
Przeczytaj również: Inspiracje dnia – Jessica Biel
Zdjęcie główne: mat. prasowy