noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zara łączy siły z Ambercycle

Właściciel Zary inwestuje w start-up zajmujący się recyklingiem poliestru

REKLAMA
noSlotData

Inditex inwestuje w modę zrównoważoną i rozpoczyna współpracę z innowacyjnym start-upem Ambercycle. Efektem ma być dostarczenie do kolekcji Zary innowacyjnego, zrecyklingowanego poliestru.

Czytaj także: Popularny polski producent rozszerza asortyment. Będzie sprzedawać naprawioną odzież

Zara łączy siły z Ambercycle dla poliestru z recyklingu

Aż 70 milionów euro – tyle Zara zainwestuje w Ambercycle i ich innowacyjny projekt recyklingowanego poliestru. Materiał nowej generacji powstanie z odpadów tekstylnych i będzie wykorzystywany w kolekcjach hiszpańskiej marki w przeciągu trzech kolejnych lat. Ta nowa, innowacyjna tkanina ukryta została pod nazwą cycora®.

Cel? Redukcja liczby odpadów i wprowadzenie zrecyklingowanych tkanin do swoich projektów. W planach Zary jest również, aby do 2030 roku aż 25% włókien wykorzystywanych w kolekcjach miało zrównoważone pochodzenie. Marka chce jednak odejść od wykorzystywania poliestru z recyklingu, który pochodzi ze zużytych butelek plastikowych. Dlatego też zajmuje się poszukiwaniem alternatywnych źródeł tego syntetycznego materiału. Butelki poddawane recyklingowi i przetwarzane na poliester to rozpowszechnione rozwiązanie wśród marek sieciowych, które jednak w ostatnim czasie jest poddawane coraz większej krytyce. Powód? Zwiększenie popytu na butelki z plastiku oraz wzrost cen surowców.

Ambercycle to młoda marka założona w Los Angeles. Nowa inwestycja słynnego koncernu Inditex pozwoli temu start-upowi wypłynąć na szersze wody i zaistnieć na dużym rynku mody. Ponadto dzięki wsparciu od Zary, Ambercycle będzie mógł otworzyć swoją pierwszą komercyjną fabrykę, w której będzie produkowa swoją innowacyjną tkaninę cycora® na dużą skalę. Pierwsza masowa partia materiału nowej generacji planowo zejdzie z taśmy w 2025 roku, a przez kolejne trzy lata Ambercycle będzie dostarczać tkaninę na bieżąco do fabryk Zary, gdzie na jego bazie szyte będą ubrania z logo hiszpańskiej marki.

Wszyscy ciekawi innowacji klienci Zary będą mieli szansę wstępnie zapoznać się z tkaniną cycora® już niedługo. Wszystko dlatego, że do sprzedaży trafi limitowana capsule collection. Planowo marka własna Zary, Athleticz wylansuje kolekcję kapsułową, w której znajdą się ubrania funkcjonalne zawierające w składzie nawet do 50% zrównoważonej cycory. Innowacyjna linia ujrzy światło dzienne już w tym tygodniu.

Sprawdź: Te marki produkują wyłącznie z surowców naturalnych lub recyklingu. Ranking 5 brandów

Zara szuka zrównoważonych metod produkcji

Nowy projekt Zary doskonale wpisuje się w ostatnie deklaracje marki na temat zrównoważonych metod produkcji i działania. W zeszłym roku koncern Inditex podpisał trzyletni kontrakt z fińską firmą Infinited Fiber Company, opiewający na 100 milionów euro. W ramach tej współpracy koncern skupi 30% zrecyklingowanych włókien, które wyprodukowało to przedsiębiorstwo. Równocześnie Inditex nawiązał współpracę z amerykańską marką Circ, zajmującą się recykligiem tekstyliu typu textile-to-textile.

Ponadto hiszpańska marka – razem z innymi gigantami mody sieciowej, jak H&M czy Mango zdecydowała się zainicjować stowarzyszenie branżowe zajmujące się problemem odpadów odzieżowych. Wszystko dlatego, że w styczniu 2025 roku w Unii Europejskiej mają wejść w życie nowe wytyczne dotyczące zbierania odpadów tekstylnych. Mianowicie wszystkie państwa członkowskie UE mają obowiązek, by do 1 stycznia 2025 roku wprowadzić selektywną zbiórkę tekstyliów i odpadów niebezpiecznych z gospodarstwach domowych.

Sprawdź: JAK BEZPIECZNIE SPRZEDAWAĆ NA FACEBOOK MARKETPLACE? PORADNIK

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES