noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Wyniki finansowe spółki Esotiq & Henderson

Rekordowe półrocze polskiej marki. „Priorytetem jest dalsza optymalizacja kosztów”

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej zanotował w pierwszym półroczu 2023 roku ponad 122 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (+14,4 proc. rok do roku). Jest to jego najlepszy wynik na półmetku roku w historii.

Przeczytaj również: Nie żyje Krzysztof Jakubowski. Prezes i współtwórca znanej polskiej marki

Esotiq – wyniki finansowe I półrocze 2023

Zysk brutto ze sprzedaży Grupy Esotiq & Henderson w I półroczu 2023 r. zwiększył się do 80,4 mln zł (+15,9 proc. r/r), a EBIT wzrósł do 5,3 mln zł (+1,3 proc. r/r). EBITDA do 12,9 mln zł (+0,3 proc. r/r), natomiast zysk netto w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku wyniósł 1,2 mln zł (-72,7 proc. r/r). W analogicznym okresie ubiegłego roku spółka osiągnęła 2,4 mln zł zysku ze sprzedaży akcji własnych.

Publikujemy wyniki I półrocza w cieniu tragedii, zdarzenia na które nie można być przygotowanym. Mimo nagłej i niespodziewanej śmierci dotychczasowego Prezesa ś. p. Krzysztofa Jakubowskiego , sytuacja operacyjna Spółki jest bezpieczna. Spółkę znam od początku istnienia. Przez 12 lat byłem bowiem jej prezesem a przez ostatni rok pełniłem funkcję nadzorczą jako członek Rady Nadzorczej. Przejąłem płynnie wszelkie kwestie zarządcze i organizacyjne. Za wcześnie mówić, czy po 3 miesiącach pozostanę na stanowisku prezesa czy będziemy szukać na to miejsce odpowiedniego kandydata – powiedział Adam Skrzypek, p.o. prezesa zarządu Esotiq & Henderson.

Pierwsze półrocze to również dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej. Cztery własne sklepy internetowe, w tym jedna platforma outletowa wygenerowały łącznie 23,6 mln zł sprzedaży, co oznacza 40-proc. wzrost r/r. Na koniec I półrocza 2023 roku grupa posiadała 292 salony o łącznej powierzchni 18.028 m2. Niewielki spadek powierzchni o 3% r/r był spowodowany głównie zamknięciami salonów w Polsce. Spółka otworzyła w 2Q23 pierwszy salon franczyzowy w Serbii o powierzchni 86 m2. Na koniec czerwca 2023 roku aplikację mobilną Esotiq pobrało ok. 143 tys. użytkowników a liczba lojalnych uczestniczek ESOTIQ CLUB (po wersyfikacji nieaktywnych kont) liczyła ponad 1,4 mln.

W Niemczech odnotowaliśmy prawie trzykrotny wzrost obrotów r/r w kanale e-commerce. Udało nam się nieco zmniejszyć bieżące zobowiązania (dług netto spadł o -19 proc. kw/kw). Priorytetem jest dalsza optymalizacja kosztów m.in. obniżając poziom zapasów i wdrażanie procesów zwiększających rentowność – podsumował Skrzypek.

Przeczytaj również: PARISIAN CHIC w wykonaniu ETAM. Bielizna z ostatniego pokazu

Esotiq – reakcja kursu na opublikowane dane

Nawet o 7 proc. traciły dzisiaj na wartości walory bieliźnianej spółki. Wpływ na te dane z pewnością miał opublikowany raport półroczny. Jak się okazało, rekordowe przychody nie przypadły do gustu inwestorom. Po godzinie 15:00 akcje Esotiq tanieją o niespełna 6 proc. do 34,80 zł. Obecny poziom kursu jest najniższy od miesiąca.

Przeczytaj również: Bielizna, która staje się ubiorem

Zdjęcie główne: mat. prasowy

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES