noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
W sierpniu skonsolidowane przychody grupy VRG wyniosły 102,9 mln zł. Oznacza spadek ich poziomu o 9,1 proc. względem ubiegłego roku. Dopytaliśmy, czy to wyłącznie sezonowa bolączka.

Spadła sprzedaż właściciela Vistuli. Czy to powód do niepokoju?

REKLAMA
noSlotData

W sierpniu skonsolidowane przychody grupy VRG wyniosły 102,9 mln zł. Oznacza spadek ich poziomu o 9,1 proc. względem ubiegłego roku. Dopytaliśmy, czy to wyłącznie sezonowa bolączka.

Szczegółowa perspektywa

Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wółczanka, Deni Cler) wyniosły w sierpniu 43,5 mln zł. Ich wysokość była o 25,8 proc. mniejsza niż przed rokiem. W okresie od początku stycznia do końca sierpnia w tej samej kategorii ich wypracowany poziom zatrzymał się na 805,7 mln zł. W tym przypadku dane również okazały się niższe od ubiegłorocznych – dokładnie o 0,5 proc.

Czy jest to powód do niepokoju? Niekoniecznie. – W sierpniu segment odzieżowy grupy pozostawał pod wpływem zmniejszonego popytu w markach „środkowego cenowo segmentu rynku” dodatkowo obciążonymi wyprzedażami zapasów. Jesteśmy w trakcie wdrażania gruntownych zmian w tej części działalności spółki, w zgodzie ze strategią rozwoju VRG opublikowaną w czerwcu. W rozpoczynającym się już sezonie Jesień/Zima 2023/24 do sklepów wejdą kolekcje dające pierwsze wyobrażenie o kierunkach tych zmian. Oczekujemy, że w połączeniu z efektem „back to work” odnotujemy wkrótce zwiększony poziom sprzedaży w segmencie odzieżowym. Liczymy też na to, że nastąpi poprawa sytuacji ekonomicznej. Niższa inflacja wpłynie na poprawę nastrojów konsumentów i zwiększenia ich apetytu zakupowego – powiedział Janusz Płcica, prezes zarządu VRG.

Przeczytaj również: Czy ChatGPT zrewolucjonizuje rynek tworzenia opisów do e-commerce?

Pozostałe dane

Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w sierpniu 59,4 mln zł i były wyższe rdr o 8,8 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 426,2 mln zł, czyli wzrosła o 10,8 proc. rdr. Sprzedaż online ukształtowała się w sierpniu na poziomie 10,3 mln zł, co oznacza spadek rdr o 22,3 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 86,9 mln zł i była niższa o 26,4 proc. rdr.

VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnęła w sierpniu 53,9 proc. i była wyższa o 4,2 pp. rdr. Narastająco, marża wyniosła 54 proc. i była wyższa o 1 pp. rdr. Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec sierpnia 2023 roku wyniosła 52,1 tys. m kw., czyli wzrosła o 0,3 proc. rdr. 

mat. prasowy Vistula

VRG giełda

Po godzinie 11:00 akcje notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych grupy VRG drożeją o nieznaczne 0,27 proc. do 3,7 zł. Warto zwrócić uwagę na kształtowanie się ceny waloru na przestrzeni dłuższego okresu. Ostatni miesiąc przyniósł ponad 9-proc. wzrost poziomu kursu, natomiast w ciągu sześciu miesięcy akcje VRG zyskały blisko 15 proc.

Przeczytaj również: Wirtualny makijaż i analiza skóry, czyli jak aplikacje beauty kształtują rynek kosmetyczny

Zdjęcie główne: mat. prasowy Vistula

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES