W środę, 30 sierpnia 2023 roku, zarząd Answear.com porozumiał się ze spółką ARTN w sprawie najmu powierzchni komercyjnej. Z opublikowanych informacji wynika, że Fabryka Norblina będzie miejscem, w którym uruchomiony zostanie pierwszy salon stacjonarny marketplace’u.
Szczegóły umowy najmu powierzchni pod sklep stacjonarny
Z komunikatu przekazanego przez Answear.com wynika, że warunki zawartej umowy nie odbiegają od standardowych przyjętych dla tego typu porozumień. Wiadomo, że okres najmu powierzchni wynosi 7 lat, natomiast wszystkie szczegóły zostały objęte tajemnica handlową.
– Spółka dostarczy zabezpieczenie wykonania umowy najmu w kwocie równej 1,2 mln zł w postaci gwarancji bankowej oraz zabezpieczenie w postaci oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie art. 777 par. 1 pkt 4) kodeksu postępowania cywilnego co do zwrotu powierzchni oraz pkt 5) co do zapłaty – na kwotę równą 2,4 mln zł – czytamy w oświadczeniu Answear.com.
Eksperci Pulsu Biznesu informują, że otwarcie salonu nie jest jednostkowym ruchem. Marketplace planuje stworzenie sieci, w której będzie posiadało salony w każdej ważnej dla siebie stolicy. Kolejne lokalizacje mogą pojawić się na sprzedażowej mapie Answear.com już w 2024 roku.
Przeczytaj również: Victoria’s Secret odnotowuje spadek sprzedaży. „Otoczenie makro nadal wywiera presję na naszą bazę klientów”
Marketplace budujący pozycję od lat
Answear.com to notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka założona w 2010 roku. Jej prezesem jest Krzysztof Bajołek. Wśród jej udziałowców znajdziemy między innymi Forum X Fundusz Inwestycyjny Zamknięty, czy MCI.PrivateVentures Fundusz Inwestycyjny Zamknięty.
Za pośrednictwem marketplace’u możemy zakupić ubrania oraz akcesoria w jedenastu krajach. Oprócz Polski będą to Ukraina, Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria, Grecja, Chorwacja, Słowenia, Węgry i Cypr. Każdego miesiąca witrynę odwiedza ponad 6 mln użytkowników.
Przeczytaj również: Inflacja jednak wciąż dwucyfrowa. Czy RPP obniży stopy procentowe?
Zdjęcie główne: mat. prasowy