noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Jakość oferowanego produktu, jego cena, czy nawet rozpoznawalność marki. Nie są to jedyne czynniki wpływające na sprzedaż oferowanych produktów. Coraz więcej uwagi poświęca się merchandisingowi.

Merchandising w modzie – wartość rynku odzieży

REKLAMA
noSlotData

Jakość oferowanego produktu, jego cena, czy nawet rozpoznawalność marki. Nie są to jedyne czynniki wpływające na sprzedaż oferowanych produktów. Coraz więcej uwagi poświęca się merchandisingowi.

Merchandising w modzie

Merchandising stał się ważnym elementem marketingu, wpływającym na zwiększenie poziomu sprzedaży. Trywializując możemy powiedzieć, że to nic innego jak sposób odpowiedniego ułożenia towarów w salonie. Sam proces nie jest jednak tak prosty. Opiera się na zasadach ekspozycyjności i dbałości o otoczenie. Jest strategicznym myśleniem o produkcie.

Za omawiany mechanizm coraz częściej odpowiadają visual merchandiserzy. Swoją pracę opierają oni na kilku podstawowych zasadach. Pierwszą jest multifacing. Możliwość ustawienia wielu identycznych elementów obok siebie. Badania pokazują. że wpływa to na ich odbiór. Konsument ma wrażenie, że są one większe, wyróżniają się na tle innych. Drugą zasadą jest ergonomia. Wszystko co klient powinien zobaczyć musi znaleźć się mniej więcej na wysokości jego wzroku.

Osoby odpowiedzialne za planowanie wystroju salonów sprzedażowych pamiętają o przyzwyczajeniach konsumentów. A Ci, zgodnie z ruchem prawostronnym, zaraz po wejściu do sklepu najczęściej kierują się w prawą stronę. Kolejna zasada dotyczy konkretnego ułożenia produktów. Konsumenci najwięcej uwagi poświęcają towarom w środkowej części regałów i ścian ekspozycyjnych. Visual merchandiserzy zwracają uwagę na estetykę. Powierzchnie muszą być regularnie sprzątane i aktualizowane. Produkty leżące w nieładzie tracą na wartości.  

Przeczytaj również: Ukryte zawody: znaczenie zawodu Visual Merchandiser dla marek modowych

Wartość rynku odzieży

Warto walczyć o klienta. Wielkość tortu do podziału jest ogromna. Niemiecka platforma Statista poinformowała, że w 2023 roku sprzedaż odzieży na świecie znaleźć ma się na poziomie około 7560 mld zł. Wartość towarów, które znajdą nowych właścicieli wzrosnąć ma rok do roku o 3 proc. W przypadku odzieży z kategorii premium aż o 10 proc.

Coraz większą rolę zacząć ogrywać ma udział na rynkach jeszcze nieodkrytych. 90 proc. przebadanych koncertów planuje wzmocnić zaangażowanie w rozwój działalności na Bliskim Wschodzie. Aż połowa dyrektorów zarządzających chce zwiększenia śladu swoich produktów w Ameryce Północnej. A co nas czeka na rodzimym rynku? Analitycy spodziewają się sprzedaży towarów z segmentu fashion o łącznej wartości niemal 65 mld PLN. 

Przeczytaj również: Z jakich tkanin najłatwiej samodzielnie szyć ubrania?

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES