Wydawnictwo Condé Nast poszukuje następcy Edwarda Enninfula. Posada zarządzającego brytyjskim „Vogue” jest na wyciągnięcie ręki.
Wygląda na to, że wymarzona praca w modzie wcale nie jest tak niedostępna, jak mogłoby się wydawać. Wydawnictwo Conde Nast otworzyło rekrutację na stanowisko Head of Editorial Content.
Brytyjski „Vogue” potwierdził w czerwcu, że Edward Enninful wkrótce pożegna się z posadą redaktora naczelnego. Enninful stał na czele tytułu od 2017 roku, będąc pierwszym czarnoskórym redaktorem i mężczyzną na tym stanowisku. W 2020 roku objął posadę europejskiego dyrektora redakcyjnego „Vogue”.
Enninful nie zamierza jednak opuszczać szeregów wydawnictwa Conde Nast, z którym związany jest od 25 lat. Obejmie on funkcję globalnego doradcy kreatywnego i kulturalnego “Vogue’a” oraz doradcą redakcyjnym brytyjskiego wydania. Oznacza to koniec jego przywództwa w brytyjskim „Vogue”. Jako że Enninful pozostanie na swoim stanowisku do marca 2024, Conde Nast już rozpoczęło poszukiwania godnego następcy.
Przeczytaj również: Włosy w stylu Quitet Luxury. Jakie upięcia i akcesoria wybrać?
Praca w British Vogue
W karierowej zakładce Conde Nast pojawiło się ogłoszenie na stanowisko „Head of Editorial Content”. Jak wynika z ogłoszenia – “będzie on odpowiedzialny za kierowanie brytyjskim „Vogue” – storytelling i kreowanie wizerunku marki na rynku brytyjskim. Jako najwyższy rangą członek redakcji, będzie nadzorować lokalne treści w mediach cyfrowych, drukowanych, wideo i społecznościowych oraz będzie kluczowym łącznikiem w globalnej sieci Vogue”.
Warto zauważyć, że stanowisko redaktor naczelnego w „Vogue” przeszło już do historii. Następca Edwarda Enninfula będzie już Head of Editorial Content. To część większych zmian w wydawnictwie Condé Nast. Jedynie Anna Wintour ostała się na swoim stanowisku, reszta wiodących edycji Vogue (zarządzanych bezpośrednio przez CN) nie ma już pozycji naczelnego. Zmiana nazwy wiąże się prawdopodobnie z cięciami kosztów. Head of Editorial Content zarządza magazynem, ale może robić też pewne rzeczy “na boku”.
Jakie należy spełniać wymagania, by aplikować na to stanowisko? Kluczowym kryterium jest ponad 10-lenie doświadczenie wyższym stanowisku redakcyjnym, zarządzanie zespołem redaktorów modowych i twórców. Niezbędna będzie również szeroka wiedza i obycie w temacie mediów cyfrowych, wideo i drukowanych. Idealny kandydat musi dowieść sukces w tworzeniu kulturowo istotnych treści dla zdywersyfikowanych społeczności oraz doświadczenie w dostarczaniu treści w wielokanałowych środkach przekazu. Niezbędne będą również doskonale rozwinięte umiejętności interpersonalne i zdolności analityczne. Ogłoszenie na stanowisko można znaleźć tutaj.
Jeśli szukasz idealnej pracy w branży mody, sprawdź oferty na Fashion Biznes.
Przeczytaj również: Ile zarabia projektant, social media manager i visual merchandiser? Te kwoty mogą zaskoczyć