Apetyt konsumentów wzrósł na produkty Chanel – ujawnia marcowy raport Rebag, światowego lidera odsprzedaży luksusowych torebek i akcesoriów. Takie marki jak Gucci i Louis Vuitton znacząco straciły na popularności.
Gucci i Louis Vuitton passe!
Liczba wyszukiwań torebki Chanel Classic Flap wzrosła w marcu o 29,31 proc., Chanel Gabrielle o 54,67 proc., a Chanel Mini o 46,15 proc. Zwiększonym zainteresowaniem cieszyły się również reedycje torebek Chanel (+31,4 proc.) i plecak Chanel (+25,83 proc.). Najnowsze badania dowodzą również, że klienci coraz chętniej spoglądają w stronę ponadczasowej klasyki. Dowodzi to wzrost popularności modeli Birkin oraz Kelly od Hermès.
Z drugiej strony raport Rebag wskazuje spadek popularności samej marki Hermès (-22,58 proc.). Marcowe dane pokazują również, że coraz mniej konsumentów jest zainteresowanych torebkami od Gucci (-55,2 proc.) i Louis Vuitton (-79,88 proc.).
Przeczytaj również: Najtańsze odpowiedniki luksusowych marek. Znane firmy mają swoje niższe linie często tańsze o ponad 60%!
Rebag wskazuje trendy na wiosnę 2023
Odważne kolory, torby w rozmiarze XL, białe obuwie, opaski na głowę, wyrazista biżuteria, buty na koturnie oraz połyskujące ubrania na co dzień – te siedem trendów Rebag wskazuje, jako najsilniejsze w najbliższych miesiącach.
Platforma zwiastuje, że jasne, intensywne kolory na dobre zdominują odzież, obuwie i torebki. Tej wiosny niewielkie, minimalistyczne dodatki mamy porzucić na rzecz toreb i biżuterii w przeskalowanym rozmiarze. Kolejnym silnym trendem ma być wszechobecny błysk – od cekinów po metaliczny połysk – które zagoszczą w codziennych stylizacjach. Ukłonem w stronę poprzednich dekad ma być wielki powrót opasek i obuwia na koturnie.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: Uniqlo: torba ze znanej sieciówki uznana za najgorętszy produkt Lyst. Kosztuje mniej niż 100 zł!