Markę Nudyess w 2018 roku założyły Agnieszka Sołoń i Sandra Do Manh. Wystartowały z własnym brandem, ponieważ wówczas w sklepach na próżno było szukać dobrze dopasowanej małej czarnej czy midi w kolorze nude. Postanowiły ignorować trendy i nie chodzić utartymi ścieżkami. Klasyka, na którą postawiły, szybko podbiła serca tysięcy klientek, które doceniły naturalne tkaniny, doświadczonych konstruktorów i sprawdzone szwalnie. Teraz współwłaścicielka marki Agnieszka Sołoń podsumowała dla nas 2022 rok. Co było największym sukcesem Nudyess w mijających miesiącach?
2022 rok w jednym zdaniu to….
Rok pełen wyzwań.
Z jakich działań mijającego roku marka Nudyess jest najbardziej dumna?
Mijający rok był dla nas bardzo intensywny. Przede wszystkim spełniliśmy jedno z naszych marzeń i pokazaliśmy Nudyess na międzynarodowych targach odzieżowych w Los Angeles i Londynie. Marka została naprawdę fantastycznie przyjęta, a feedback, który do nas wciąż dociera utwierdza nas w przekonaniu, że nasz produkt naprawdę jest unikatowy. To jednak dopiero początek, w kolejnym roku czekają nas targi w Miami i Nowym Jorku.
Kolejną rzeczą o której chcemy wspomnieć to projekt “Second Life”, nad którym pracowaliśmy już od jakiegoś czasu. Postanowiliśmy dać życie projektom, które nie spełniają kryteriów, by trafić do standardowej sprzedaży. To produkty z niewielkimi skazami materiału, użyte do sesji zdjęciowych lub po prostu sample naszych kolekcji. Wcześniej tego typu produkty były sprzedawane wyłącznie w naszym sklepie stacjonarnym – teraz za ułamek standardowej ceny każda klienta może kupić je online.
Jaki wpływ na funkcjonowanie marki Nudyess w tym roku miały wydarzenia geopolityczne na świecie?
W 2022 roku geopolitycznie na świecie zmieniło się niemal wszystko, a wojna tuż za naszą granicą zmusiła nas do wielu działań. Niemal od razu po wybuchu wojny podjęliśmy decyzję, że chcemy wesprzeć przybywających do naszego kraju Ukraińców. Rozpoczęliśmy więc jedną z najbardziej popularnych akcji sprzedażowych – jakie robimy zwykle 2-3 razy do roku – czyli ”Powrót bestsellerów”. Sprzedajemy wówczas najpopularniejsze modele z naszych archiwalnych kolekcji w formule pre-order. Z całej akcji, która trwa tydzień, przekazaliśmy do Fundacji Pomagam.pl prawie 20 tys złotych.
Jaka jest najważniejsza lekcja, jaką wynieśliście z 2022 roku?
2022 rok nauczył nas jeszcze szybciej dostosowywać się nie tylko do potrzeb naszych klientek, ale również tego, co dzieje się obecnie na świecie.
Na jaką strategię marketingową postawiliście w mijającym roku?
Strategia marketingowa Nudyess w mijającym roku była skupiona przede wszystkim na wzmocnieniu działań online. Zdecydowaliśmy się na zamknięcie sklepu stacjonarnego w centrum Warszawy, by w pełni skoncentrować się na rozwoju online. Zmieniliśmy layout strony internetowej, aby stała się ona bardziej intuicyjna i dopasowana do potrzeb naszych klientek.
Jakie koncepty/wydarzenia w branży szczególnie przykuły Waszą uwagę?
Mijający rok to na pewno jeszcze większa świadomość i skupienie na tym, co kupujemy i co trafia do naszych szaf. Klientki stają się coraz bardziej świadome i kupują bardziej odpowiedzialnie. Chętniej niż jeszcze rok temu kupujemy produkty z drugiej ręki, a serwisy czy sklepy oferujące tego typu produkty zdecydowanie rosną w siłę. To zapewne nie jest chwilowy trend, ale tendencja, która będzie rosła w siłę.
Co planujecie w 2023 roku?
W kolejnym roku szczególnie skupimy się na promocji marki na rynkach zagranicznych – przede wszystkim na rynku w Stanach Zjednoczonych. Zaplanowane już targi w Miami oraz Nowym Jorku na pewno się do tego przyczynią. Kolejną rzeczą będzie rozszerzanie naszego asortymentu o nowe tkaniny i projekty, by trafiać do jeszcze szerszej grupy odbiorczej.
Zobacz także: Instytut Pantone ogłosił kolor roku 2023. “Niecodzienny odcień na niecodzienne czasy”