Już po raz drugi marki Uniqlo i Marni nawiązały współpracę. Z połączenia filozofii projektowania mody obu firm zrodziły się artystyczne i nowatorskie projekty. Od kiedy ich kolekcja będzie dostępna w sprzedaży?
Współpraca Uniqlo x Marni
Najnowsza kolekcja, będąca efektem współpracy Uniqlo i Marni, “przyniesie przytulne ciepło w zimowe dni i ożywi codzienne stylizacje kolorem i zabawą”. Marki zdecydowały po raz drugi połączyć siły, ponieważ ich linia z sezonu wiosna-lato 2022 odniosła duży sukces. Dlaczego? Możliwe, że projekty odzwierciedlające eksperymentalne spojrzenie na kolory odpowiadały potrzebom klientów, którzy szukali sposobu, by otrząsnąć się z trudnej atmosfery ostatnich lat.
– Po udanym sezonie wiosna-lato 2022, cieszę się, że mogę zapowiedzieć naszą drugą, zimową kolekcję. W dotychczasowej pracy udało nam się zachować pragmatyzm filozofii designu UNIQLO i przenieść estetykę MARNI na nienagannie zaprojektowane ubrania LifeWear. W sezonie zimowym chciałem przyjrzeć się wspomnieniom o stylu lat 60. i poflirtować z estetycznymi kliszami. Wzory nieustannie tworzą podstawę charakteru MARNI – są sercem naszego graficznego języka. Tym razem przenieśliśmy te psychodeliczne motywy na ubrania, które wyraźnie zarysowują sylwetkę. Tworzą enigmatyczną grę printów i kształtów oraz podkreślają ciało
– powiedział Francesco Risso, dyrektor kreatywny MARNI.
Zobacz także: Instytut Pantone ogłosił kolor roku 2023. “Niecodzienny odcień na niecodzienne czasy”
Kolorowe elementy garderoby
W linii Uniqlo i Marni znalazły się takie elementy garderoby, które tworzą warstwowe połączenia graficznych wzorów, żywych kolorów i organicznych, trójwymiarowych form. Wśród nich znalazły się m.in. zimowe niezbędniki, czyli kamizelki, swetry i kominiarki, wykonane z dzianiny o popcornowej fakturze. Ponadto mitenki i czapki do kompletu, a także rękawiczki i poncza z kaszmiru oraz melanżowej dzianiny. Wszystkie te projekty zostały zinterpretowane za pomocą psychodelicznych motywów w stylu lat 60. i blokowych połączeń kolorów. Trzeba przyznać, że ten różnorodny asportyment daje nieograniczone możliwości codziennych stylizacji.
– Motywem przewodnim drugiej wspólnej kolekcji jest przyjemność, którą czerpiemy z poczucia otulenia. Stworzyliśmy produkty UNIQLO, które są synonimem zimy – oferta HEATTECH – a także dzianiny, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem oraz akcesoria. Mam nadzieję, że klientki będą zadowolone z wysokiej jakości i oryginalnego stylu najnowszej kolekcji UNIQLO i MARNI, a także nuty artyzmu, którą wprowadza w codzienną garderobę
– mówił Yukihiro Katsuta, Senior Executive Officer grupy Fast Retailing oraz Head of R&D marki UNIQLO.
Warto dodać, że kolekcja Uniqlo i Marni zawiera również 100% jedwabne chusty furoshiki z ręcznie malowanymi wzorami. Dla wielu osób są one prawdziwą ucztą dla oczu. Jak czytamy: “Oprócz tego, że są gładkie i miękkie w dotyku, charakterystyczny połysk i gładkość jedwabiu sprawiają, że apaszki wspaniale układają się w dowolną formę”. Można je nosić na wiele sposobów, jako stylowy dodatek. Dobrze sprawdzą się przewiązane wokół szyi czy jako ozdoby fryzury. Szeroki wybór – zarówno chust, jak i pozostałych elementów kolekcji – sprawia, że znalezienie idealnych świątecznych prezentów to już nie problem. Kolekcja będzie dostępna w sprzedaży już od 8 grudnia.
Przeczytaj również: Rośnie popyt na towary luksusowe. “Rynek już otrząsnął się z szoku wywołanego pandemią”