Francuski dom mody Chloé ogłosił, że opracowuje pierwsze w branży narzędzie do pomiaru wpływu społecznego, które będzie można zastosować w całej branży modowej. Projekt odzwierciedla manifest marki i długoterminowe zaangażowanie na rzecz równości płci.
Marka należąca do Compagnie Financière Richemont powiedziała, że narzędzie Social Impact Measurement lub Social Performance and Leverage (w skrócie SP&L) będzie narzędziem typu open source, które można zastosować w całej branży modowej. SP&L zostało zaprojektowane z Institut Français de la Mode i Conservatoire National des Arts et Métiers, aby pomóc marce mierzyć i eliminować nierówności związane z płcią, czy obsadzeniem stanowisk wyższego szczebla oraz wysokości wynagrodzeń.
Narzędzie SP&L ma działać w parze z raportem dotyczącym środowiska (opublikowanym przez Chloé w lipcu 2021 r.) i stać się integralnym narzędziem w budowaniu strategii zrównoważonego rozwoju marki.
SP&L jest przemysłową i akademicką współpracą między Chloé, Institut Français de la Mode i Conservatoire National des Arts et Métiers (Departamentem Foresightu i Zrównoważonego Rozwoju), a mierniki narzędzia są oparte na raportach tworzenia zrównoważonej wartości publikowanych przez Światowe Forum Ekonomiczne i Międzynarodowe Rada Biznesu.
Narzędzie, które może całkowicie zrewolucjonizować branżę modową jest obecnie w zaawansowanym etapie rozwoju. Zgodnie z oświadczeniem prasowym dla WWD, Chloé planuje rozpocząć program pilotażowy i przetestować narzędzie w praktyce jeszcze w tym roku. Udostępnienie narzędzia SP&L do użytku komercyjnego jest planowane na 2023 rok.
>>> Przeczytaj również: JAK ON TO ROBI: Hubert Pełka, Marketing Director Central and Eastern Europe L’Occitane en Provence