Od grunge do minimalizmu — moda w latach 90. to symbol ogromnych zmian i zróżnicowania, w odniesieniu do poprzednich dekad. Nietypowa i chłodna natura ostatniej dekady XX wieku budzi nostalgię dla pokolenia millenialsów i stanowi źródło inspiracji dla pokolenia Z. Nic dziwnego, że stała się głównym tematem nadchodzącej wystawy w muzeum MFIT, w Nowym Jorku.
Moda z lat 90. to główny temat nadchodzącej wystawy w Museum at FIT (MFIT) w Nowym Jorku. Złożona z 85 stylizacji ekspozycja, będzie nosić tytuł „Reinwencja i niepokój: moda lat dziewięćdziesiątych”.
Wśród eksponatów znajdziemy prace: Maisona Margiela, Anny Sui, Azzedine Alaïa, Alexandra McQueena dla Givenchy, Calvina Kleina, Toma Forda dla Gucci, Helmuta Langa i Versace.
Zdaniem organizatorów z MFIT wystawa będzie podkreślać związki między modą a kulturą popularną — od rosnącej obecności mody w telewizji po rosnącą sławę supermodelek. Oprócz ubrań i akcesoriów, zwiedzający będą mieli okazje podziwiać ilustracje Rubena Toledo, wykonane specjalnie na potrzeby wystawy oraz filmy z pokazów i archiwalne nagrania produkcji telewizyjnych jak „Clueless”, czy „Sex and the City”.
Wystawie będzie towarzyszyć doroczne sympozjum modowe MFIT. Tegoroczna, 26. edycja będzie transmitowana za pomocą platformy YouTube w piątek, 11 lutego 2022 r., od 17:00 do 19:30 (GMT+1).
Wystawa, będzie dostępna od 19 stycznia 2022 r. do 17 kwietnia 2022 roku w Museum at FIT (MFIT), w Nowym Jorku.