noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
instagram.com/ideservecouture

Meta – jak projekt Marka Zuckerberga wpłynie na sektor mody?

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Wielka zmiana w firmie Facebook wzbudziła zaskoczenie całego świata. Mark Zuckerberg postanowił wprowadzić odświeżenie swojej marki m.in. poprzez wprowadzenie nowej nazwy – Meta. Ku zdziwieniu wielu osób, ważnym elementem projektu jest moda. Jak dokładnie działania jednej z największych firm świata wpłyną na branżę?

Mark Zuckerberg prezentacją nowej odsłony swojej firmy zaprasza nas do nowego Meta-świata. Świata w którym przede wszystkim zacierają się granicę między wirtualnym otoczeniem a rzeczywistością. Wszystko dzięki opracowywaniu nowych technologii AR oraz VR, nad którymi aktualnie w Facebook Reality Labs pracuje już 10 000 specjalistów. W przyszłości, liczba pracowników z pewnością będzie rosła.

W nowy świat Meta będzie można wejść dzięki cyfrowym awatarom, które będą odzwierciedlać nasze osoby w wirtualnej rzeczywistości. Wśród możliwych aktywności znajdzie się granie w gry, robienie zakupów, uczęszczanie na koncerty czy nawet pracowanie.

Awatary

Zaczynając od procesu stworzenia awatara, Zuckerberg proponuje możliwość zmiany naszego wirtualnego przedstawiciela w dowolnym momencie. Każdy z nas będzie mógł stworzyć profesjonalną wersję siebie na spotkania biznesowe, by zaraz po nich zmienić się w postać prosto z gier video i w nich uczestniczyć.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Mark Zuckerberg (@zuck)

Ubrania i zakupy

Wspomnianym aspektem, który pojawi się w świecie Meta będą zakupy. Stworzone specjalnie unikatowe ubrania wszelakich marek będą dostępne dla naszych awatarów. Znane graczom na całym świecie “skórki” tutaj zostały zaprezentowane jako funkcjonalna odzież. Użytkownicy będą wchodzić w interakcje z ubraniami oraz zmieniać je w zależności od okazji.

Dodatkową kwestią są kolekcje NFT. Niewymienialne tokeny, które na rynek zdążyło wypuścić już Burberry oraz Louis Vuitton dają możliwość zakupów wirtualnych, unikatowych towarów, które zaprezentować będą mogły nasze awatary.

Co ciekawe, Zuckerberg wychodzi naprzeciw użytkownikom chcąc umożliwić spółdzielnie zakupionych towarów na poszczególne platformy. W takiej sytuacji, przykładowo – zakupiony merch Balenciagi w Fortnite, będzie można wykorzystać w innych przestrzeniach wirtualnych.

Mówiąc o domu mody Balenciaga, należy również wspomnieć o rzekomej kolaboracji Meta z hiszpańskim gigantem modowym. Balenciaga już w ciągu zeszłego roku wielokrotnie okazywała zainteresowanie światem wirtualnym, m.in. prezentując autorską grę video “Afterworld”. Internauci twierdzą, że współpraca domu mody ze światem Meta jest tylko kwestią czasu.

Nowa rzeczywistość Meta?

Wirtualna odzież i tworzenie awatarów nie jest najświeższą nowinką technologiczną, lecz pojawienie się rzeczywistości Meta na pewno wpłynie na ich dynamiczny rozwój.

Dotychczas wiele marek modowych zdecydowało się na współpracę z firmami technologicznymi. Do największych z kolaboracji możemy zaliczyć projekty produktów Gucci dla Robloxa, połączenie sił Louis Vuitton i League of Legends a także wymienioną wyżej przyjaźń projektantów Balenciagi i twórców Fortnite.

Czy właśnie tak wyobrażamy sobie rozwój naszego, nowego, wirtualnego świata?

>>>Czytaj także: WGSN prezentuje kolory na jesień-zimę 2023/24!

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES