Yestersen bliżej znany jest polskiej klienteli jako e-commerce posiadający w swoim asortymencie unikalne meble i dodatki od znanych marek. We wrześniu tego roku firmie udało się zyskać bardzo ważnego inwestora – Grupę Forte.
Najbardziej znane i wyjątkowe marki mebli, sklepy vintage oraz antykwariaty. Wszystkie z tych opcji należą do największego polskiego e-commerce jakim jest Yestersen. Dzięki platformie klienci mogą odnaleźć ponad 10 tysięcy wszelkiego rodzaju mebli, a także dodatków do domu. Firma rozwiją się z każdym rokiem i poszerza swoją działalność.
Yestersen na rynku
Od 2018 roku inwestorami strategicznymi Yestersen stali się Mateusz i Zbigniew Juroszkowie, właściciele m.in. ATAL i STS. Pozyskanie inwestorów przyczyniło się do wzrostu skali funkcjonowania firmy, a także poszerzenia jej oferty. Spółka na bieżąco się rozwija i wdraża do życia plany związane z rozwojem wspartym przez rynek kapitałowy. Yestersen chce przeprowadzić emisję crownfundingową, by docelowo pojawić się na NewConnect.
Wielkim krokiem dla całej firmy jest pozyskanie inwestora branżowego jakim jest Grupa Kapitałowa FABRYK MEBLI „FORTE” SA. Pozyskała ona 20,5% udziałów za kwotę 4,5 milionów złotych. Doradcą transakcyjnym był Grant Thornton.
Wsparcie od Grupy Forte
“Dla Yestersen pozyskanie dużego partnera branżowego przełoży się na dodatkowe kompetencje w zakresie projektowania i produkcji mebli. Stanie się to w ramach planowanej marki własnej oraz synergii w obszarach logistyki i operacji.” – mówi Karol Misztal, założyciel i CEO Yestersen – “Ponadto FORTE od 1996 roku notowane jest na warszawskiej giełdzie, dzięki czemu liczymy na wsparcie w naszym dalszym rozwoju przez rynek kapitałowy.”
“Yestersen to bardzo obiecująca spółka na rynku mebli premium. Jej dalszy dynamiczny rozwój wesprzemy swoim know how w zakresie technologii wytwarzania oraz wykorzystując pewne synergie na polu logistycznym i organizacyjnym.” – dodaje Maria Florczuk, członek zarządu FABRYK MEBLI „FORTE” SA – “Inwestujemy w ekologiczne technologie wytwarzania, ograniczamy zużycie surowców, rozwijamy nowe, coraz bardziej ekologiczne produkty, ale też pracujemy nad ponownym wykorzystaniem zużytych mebli do produkcji surowca oraz nad przedłużaniem cyklu życia produktów. Yestersen wpisuje się w ten kierunek”