noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
marki luksusowe

Liderzy rankingów modowych- Gucci i Balenciaga- tworzą wspólną kolekcję

REKLAMA
noSlotData

To już pewne, Gucci i Balenciaga stworzyły wspólną kolekcję. Wyniki tej współpracy obrazuje film, który ukazał się 15 kwietnia. To kolejna z kolaboracji zainicjowanych przez Alessandro Michele, dyrektora kreatywnego Gucci. Jednak “Aria” jest ciekawsza niż wszystkie jej poprzedniczki. 

Wszystko zostaje w rodzinie

Obie marki należą do francuskiego holdingu Kering. Współpraca między nimi ma wzbudzić dodatkowe zainteresowanie, pomimo już świetnych wyników sprzedaży. Według danych opublikowanych przez platformę shoppingową Lyst, w ciągu ostatnich trzech miesięcy, Gucci utrzymało pozycję lidera w rankingu sprzedaży. Natomiast Balenciaga znajduje się na drugim miejscu. Ich wspólna kolekcja musi zatem być petardą modową.

Setne urodziny w towarzystwie Balenciagi

W tym roku dom mody Gucci obchodzi swoje setne urodziny, więc oczekujemy czegoś wyjątkowego – celebracji historii marki, a może właśnie radykalnego zerwania z nią. Zapowiada się na to drugie. Nowa kolekcja zostanie zaprezentowana w nietypowym terminie – poza tradycyjnym kalendarzem tygodnia mody. Michele pokazał swoje dzieła w formie krótkiego filmu zatytuowanego “Aria”, streamowanego na platformach cyfrowych. 

Muzyczna aria w to samodzielny utwór na jeden głos. Nazwa ta jest zgodna z nową strategią marki przedstawioną w maju zeszłego roku. W swoim artystycznym manifeście „Notes From the Silence”, Michele ujawnił, że opracowuje nowy kurs dla Gucci. Zapowiedział porzucenie tego, co nazwał „wysłużonym rytuałem sezonowości i pokazów, aby odzyskać nowy rytm, bliższy swojemu ekspresyjnemu powołaniu. Będziemy się spotykać tylko dwa razy w roku, aby podzielić się rozdziałami nowej historii ”.

Również dyrektor kreatywny Balenciagi, Demna Gvasalia zdaje się popychać markę w nowe rejony. Jesienna kolekcja słynnego domu mody, zamiast w formie tradycyjnego pokazu, odbyła się w grze wideo. 

Kolaboracja to chleb powszedni Alessandro Michele. W ostatnich latach Gucci zawiązała współpracę kreatywną między innymi z The North Face, Liberty, czy Kenem Scottem. Wydaje się jednak, że ta kolekcja “Aria” może przewyższyć popularnością wszystkie poprzednie współprace Gucci. 

Gucci i Balenciaga nie odniosły się do tych doniesień. 

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES