Answear.com finalizuje postępowanie prospektowe i przygotowuje się do debiutu giełdowego jeszcze w tym roku.
Debiut Answear.com związany będzie z emisją nowych akcji oraz sprzedażą do 50 proc. pakietu akcji przez fundusz MCI Capital (MCI. TechVentures 1.0).
– Wejście na giełdę to dla nas naturalny krok związany z dynamicznym rozwojem biznesu, dużą skalą działania, a także apetytem na więcej. Dzięki ofercie publicznej pozyskamy środki na realizację naszych strategicznych celów. Mam tu na myśli przede wszystkim powiększenie oferty produktowej, rozwój działalności na nowych rynkach, a także zwiększenie świadomości marki Answear.com wśród potencjalnych klientów. To główne filary rozwoju, które bezpośrednio będą wpływać na budowę wartościspółki dla naszych akcjonariuszy. – komentuje w oficjalnym komunikacie prasowym Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Eldorado e-commerce
– Osiągnęliśmy już dużą skalę działalności, za ostatnie 12 miesięcy (liczone od końca września) nasze przychody wyniosły 369 mln zł. Jednocześnie utrzymujemy wysokie, kilkudziesięcioprocentowe dynamiki wzrostu. W listopadzie osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedaży w historii platformy, przychody wzrosły o przeszło 60 proc. rdr. Pozwala to nam z dużym optymizmem patrzeć na wyniki za IV kwartał. – dodaje.
Pandemia pokazuje, jaką siłę przebicia ma e-commerce. To obecnie jeden z najlepiej rozwijających się sektorów gospodarki. Ponad 100% wzrosty sprzedaży online mówią same za siebie. Kupujemy w sieci i wcale nie tak mało. Zatem giełda wydaje się być teraz eldorado dla sklepów internetowych. Wystarczy, że przypomnimy sobie debiut Allegro na GPW. Ceny akcji momentalnie wzrosły, wyprzedzając tym samym dotychczasowego lidera – CD Projekt.