Wypożyczanie produktów na potrzeby sesji zdjęciowych oraz tworzenia wideo jeszcze nigdy nie było takie proste. showroom.digital to pierwszy w Polsce w pełni wirtualny showroom, z którego szybko można zamówić rzeczy do realizacji projektu. Jak działa Digital Showroom i co ma w ofercie?
Wirtualny showroom
Pandemia niewątpliwie przyspieszyła digitalizację obszarów, w których do tej pory nie widzieliśmy konieczności przeniesienia do online’u. Jak się okazuje digitalizacja objęła również branżę kreatywną. Jednym z nowatorskich pomysłów, który właśnie debiutuje na naszym rynku jest wirtualny showroom – wymarzone miejsce dla stylistów, marek oraz dziennikarzy.
„Nie ma potrzeby odwiedzania przestrzeni, w której zgromadzone są rzeczy, ponieważ można obejrzeć je w sieci i jednym kliknięciem dodać do koszyka, który następnie wysyłany jest na wskazany adres za pośrednictwem kuriera”, czytamy w komunikacie prasowym showroom.digital.
Twórcom wirtualnego showroomu przyświecały trzy czynniki przy tworzeniu konceptu: wygoda, oszczędność czasu oraz dostępność 24/7. Każdy stylista doskonale zna problem wypożyczeń rzeczy na sesji. Bieganie od butiku do butiku, podróż z jednego końca miasta na drugi, dziesiątki toreb w taksówce, zagubione akcesoria i brak czasu. Digital Showroom zdecydował się rozwiązać ten problem i proponuje innowacyjne narzędzie, mające na celu usprawnienie pracy pomiędzy markami a stylistami i dziennikarzami.
Czytaj również >>> Boom na odroczone płatności w modzie. Czy wpędzają klientów w długi?
Jak działa Digital Showroom?
Proces zamawiania produktów do wypożyczenia można porównać do robienia zakupów online. Użytkownicy, by móc korzystać z showroomu, muszą utworzyć konto na stronie. Każdy z produktów po dokonaniu rezerwacji trafia do wirtualnego koszyka. Następnie po przejściu kilku prostych kroków całe zestawienie jest kompletowane. Mimo że showroom.digital nie funkcjonuje jako przestrzeń fizyczna, wszystkie produkty znajdują się w naszej firmie fizycznie. Takie rozwiązanie pozwala w szybki sposób przygotować dane zamówienie do realizacji, dzięki czemu użytkownicy dokonujący wypożyczeń w naszym showroomie mogą otrzymać swoje zamówienia jeszcze tego samego dnia, tłumaczą w rozmowie z nami Paula Szymczyk i Łukasz Pączkowski, przedstawiciele agencji kreatywnej teal, odpowiedzialnej za koncept i realizację projektu.
Kluczową kwestią są także zwroty, z którymi styliści nierzadko mają problem. Podobnie i w tym przy przypadku procesy zostały dopracowane.
Dokonując rezerwacji na stronie showroom.digital trzeba przejść przez kilka kroków uzupełniających informacje o wypożyczeniu. Jedną z nich jest data zwrotu produktów. Na tej podstawie wraz z potwierdzeniem rezerwacji każda ze stron wie, kiedy produkt ruszy w drogę powrotną. Podobnie jak w przypadku wysyłki, odbiór dokonywany jest przez kuriera. Można powiedzieć, że poza dokonaniem rezerwacji, zadaniem stylisty w tym przypadku jest odebranie paczki oraz wręczenie jej kurierowi określonego dnia”, podkreśla Paula Szymczyk.
Oferta Digital Showroom
Produkty dostępne na platformie, eksponowane są w różnorodny sposób. Ich wyszukiwanie odbywa się poprzez luźne przeglądanie, filtrowanie lub ręczne wyszukiwanie interesującego nas elementu. Na ten moment w ofercie showroom.digital znajdziemy produkty marki PUMA. Jednak, jak zaznacza w rozmowie z nami Paula Szymczyk, w miarę wzrostu zainteresowania platformą, asortyment będzie się powiększał. „Nasze doświadczenie w branży oraz pracy ze stylistami pozwoliło nam stworzyć system, który w znaczny sposób ułatwia pracę. Już teraz użytkownicy mogą rezerwować u nas zarówno odzież, obuwie i akcesoria”, dodaje.
W związku z rozwojem wirtualnych przymierzalni, coraz szerszego i efektywnego zastosowania technologii rozszerzonej rzeczywistości w modzie, zapytaliśmy o możliwość tworzenia stylizacji wirtualnie. Nasz rozmówca wyjaśnia, że priorytetem platformy jest łatwe i wygodne dostarczanie wypożyczeń dla stylistów, nie zaś kreacja outfitów.
Czytaj również >>> Modsly – stwórz swój własny biznes modowy