noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Sprzedaż Top Secret wciąż niższa, ale marża idzie do góry

REKLAMA
noSlotData

W sierpniu sprzedaż w sklepach Top Secret w Polsce wyniosła 11 mln zł i była o 12% niższa w porównaniu do roku poprzedniego, przy powierzchni sieci niższej o 9% r/r. Pomimo wciąż niższych obrotów w ujęciu r./r. zmiana polityki cenowej i handlowej zapewnia stopniowe odbudowywanie osiąganej marży. 

Sprzedaż towarów Top Secret w sierpniu 2020 r. wyniosła łącznie ok. 15 mln zł i była niższa o 17% porównując do sierpnia poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż Top Secret wyniosła ok. 91 mln zł i była niższa o 39% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Uwzględniając sieć sklepów Top Secret w Polsce, czyli główny kanał dystrybucji, sprzedaż w sierpniu wyniosła 11 mln zł i była o 12% niższa w porównaniu do roku poprzedniego, przy powierzchni sieci niższej o 9% r./r.

„W czwartym miesiącu po przywróceniu handlu w galeriach handlowych wejścia i poziomy sprzedaży są wciąż niższe r./r. Z drugiej strony kolejny miesiąc z rzędu odnotowujemy poprawę w zakresie realizowanej marży procentowej na sprzedaży w rezultacie zmiany polityki cenowej i handlowej” – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan.  

>>> Przeczytaj również: Właściciel Top Secret z 6,6 mln zł utraconej sprzedaży

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy marki Top Secret w Polsce w sierpniu 2020 wyniosły 2,2 mln zł i były niższe o 8% w porównaniu do sierpnia 2019 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego Top Secret w Polsce wyniosła 14,8 mln zł i była o ok. 29% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Pomimo spadku obrotów w ujęciu r./r. wypracowana została wyższa marża na sprzedaży internetowej.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży na koniec sierpnia 2020 wyniosła 28,7 tys. m2 i była o 21% niższa niż w tym samym momencie 2019 r. Znaczna część spadku powierzchni wynika z zamknięcia bądź utraty wpływu na sklepy znajdujące się za granicą. Dodatkowo wpłynął na to brak otwarć lub zamknięcia części sklepów Top Secret po przywróceniu handlu oraz zamknięcia części sieci outletowej w związku ze zmniejszeniem dostępności zapasów z poprzednich sezonów.

W związku z zakończeniem sprawowania kontroli nad spółką TXM SA od 18 lipca 2019 r. dane dotyczące sprzedaży tej spółki nie są publikowane przez Grupę Redan. Z kolei 26 sierpnia 2020 r. Redan dokonał sprzedaży udziałów w spółce Top Secret Sp. z o.o. W związku z zakończeniem sprawowania kontroli od września br. odstępuje jednocześnie od publikacji comiesięcznych raportów o sprzedaży. Dane finansowe Grupy Redan będą przedstawiane w publikowanych raportach okresowych.

>>> Przeczytaj również: Siła pre-orderu. Czy ten innowacyjny model sprzedaży opłaca się markom odzieżowym?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES