W dniu 21 listopada 2019 r. odbędzie się druga edycja konferencji Fashion Economy, organizowanej przez Akademię Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego, której partnerem strategicznym jest firma doradcza KPMG.
Podczas konferencji zostaną zaprezentowane wyniki drugiej edycji raportu branżowego na temat rynku mody w Polsce, opracowanego przez KPMG we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego.
Motywem przewodnim tegorocznej edycji raportu są wyzwania stojące przed branżą mody, m.in. w zakresie różnic pomiędzy podejściem do mody poszczególnych pokoleń konsumentów, ich preferencji zakupowych oraz wpływu eko-trendów zarówno na branżę mody, jak i postawy konsumenckie.
Ponadto podczas konferencji zostanie zgłębione zagadnienie zrównoważonego rozwoju w sektorze mody – czy ekologiczna moda jest wyłącznie nowym trendem, czy to już „must have” marek odzieżowych.
Zaproszeni eksperci poruszą też temat pracy i zatrudnienia w branży mody w dobie zmieniającego się świata oraz potrzeb młodszych pokoleń. Wybitni specjaliści pokażą świat mody online „od kuchni” i postarają się odpowiedzieć na pytanie, czy moda całkowicie przeniesie się do sieci. Zostanie także przybliżony silny trend na polskim rynku “od rzemiosła do biznesu”. Na koniec przedstawione trendy, spostrzeżenia oraz wnioski zostaną skonfrontowane z dawnymi wyobrażeniami wizjonerów i pionierów polskiej branży mody. Odpowiedzą oni na pytania: jak wyglądała branża mody kilkadziesiąt lat temu i czy spodziewali się jej rozwoju w obecnym kierunku, co ich zaskoczyło i przed czym mogą dziś przestrzec młodsze pokolenia rozwijające branżę – biznes mody wczoraj, dziś i jutro – „od kuchni” i bez „owijania w bawełnę”.
Podczas konferencji wystąpi wielu cenionych specjalistów w polskiej branży mody, ekspertów KPMG oraz Uczelni Łazarskiego, w tym m.in. Viola Śpiechowicz, Dorota Kawalec (Vanda Novak), Agnieszka Oleksyn – Wajda (Akademia Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego), Ula Wiszowata (Akademia Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego), Jan Karasek (KPMG), Monika Palmowska (KPMG), Hanna Gajos (dziennikarka i krytyk mody), Anna Jurgaś (była naczelna Glamour), Joanna Siwińska – Kopera (Love the Dress), Grażyna Olbrych (była redaktor naczelna Glamour, Elle), Sylwia Majcher (autorka bestsellerowej książki Gotuję, nie marnuję), Anna Atanasow (general counsel z firmy CCC), Paweł Dziekoński (Kazar Footwear), Szymon Stadnik (Frista Retail Business), Marzena Zahlin (Handelsbanken).
Konferencja ma charakter otwarty, ze względu jednak na ograniczoną liczbę miejsc obowiązuje rejestracja: https://fe.ckp.lazarski.pl/
Co jeszcze ciekawego dzieje się na uczelni?
NAJBLIŻSZY KURS:
Storytelling modowy – ZAPISZ SIĘ TU
- Dla kogo? Dla osób pracujących w PR lub marketingu firm modowych. Dla osób, które mają lub zamierzają mieć własną firmę w branży mody. Dla studentów PR i marketingu. Dla studentów dziennikarstwa i pracujących dziennikarzy, którzy chcieliby specjalizować się w dziennikarstwie modowym.
Nauka tworzenia tekstów modowych, pisanie efektywnych informacji prasowych, budowanie komunikacji modowej w Social Mediach. Praktyczne warsztaty udoskonalające komunikację ze współczesnym konsumentem.
Program:
- Zasady storytellingu i dlaczego warto je stosować w marce modowej;
- Czym jest dzisiaj moda. Różnica między moda a trendem;
- Dlaczego trzeba znać historie mody, żeby pisać o modzie;
- Opisy modowe – jak twórczo opisać coś co widać na obrazku;
- Moda praktyczna kontra moda inspiracyjna. Jak ważne jest dla kogo piszemy;
- Suzy Menkes czyli dlaczego własne zdanie w modzie jest ważne;
- Moda- pismo obrazkowe, które trzeba ubrać w słowa;
- Konsumowanie kontentu modowego – różnica między printem i digitalem;
- Co najlepiej „sprzedaje” kontent modowy w internecie;
- Z czym przyjaźni się moda czyli najlepsze konteksty do tekstów modowych;
- Określenie misji modowej podstawa dobrej komunikacji z czytelnikami;
- Jak pisać setny raz o tym samym;
- Misja, cel, konsument – złote klucze do spójnej i efektywnej komunikacji modowej;
- Teksty modowe pod SEO – czyli jak uwieść Google;
- Zasady tworzenia komunikacji w Social Mediach;
- Co działa w Social Mediach a co nie;
- Specyfika i roznice miedzy FB, Instagramem i LinkedIn + YouTube i TikTok;
- Jaki kanał social media wybrać do komunikacji marki (na podstawie brand persony i określonych celów);
- Narzędzia i strategie sprzedażowe w social mediach. Wstęp do lejka sprzedażowego;
- Jak skutecznie połączyć działania social, offline i online. Case studies.
Wykładowcy
Anna Jurgaś
Była redaktor naczelna magazynu Glamour i swoją przygodę z mediami zaczęła w dziale mody Elle, potem była redaktor naczelną VivaModa i Hot Moda&Shopping. Wychowana w czasach królestwa printu, dzisiaj bardzo aktywna użytkowniczka nowych mediów. Obok wielkiej miłości do mody deklaruje słabość do socialmediów, mody, podróży, dobrego jedzenia (czyli wszystkiego co da się dobrze sfotografować). Jest mamą, co uważa za swoje największe wyzwanie.
Zuzanna Śleszyńska
Współzałożycielka firmy Lettly, agencji kreatywnej specjalizującej się w kampaniach influencer marketingu. Przygodę z digitalem zaczynała w firmie softwarowej, która tworzyła strony mobilne i aplikacje dedykowane dla sklepów internetowych. Lettly stworzyło aplikację, pozwalającą sklepom internetowym sprzedawać przez Instagram. Pomysł został doceniony w konkursie Elle Fashion Startup Award, a Zuzanna z wspólnikami trafiła na listę Forbes 30 under 30 oraz Brief 50 Kreatywnych. Aktualnie przy projektach influencer marketingu współpracuje z markami tj. YSL, Giorgio Armani, Alfa Romeo, McDonald’s, Jeep czy Reebok. Jest mentorką w programie Google Launchpad dla początkujących firm. Prywatnie interesuje się wszystkim, pasjonuje modą, a wszystkie dni urlopowe wykorzystuje na podróże.