Zamawiasz jeden t-shirt, dostajesz pudło, mnóstwo zabezpieczających wypełniaczy i taśmy klejącej. Jedna paczka, a tyle śmieci. Amerykańska firma znalazła na to sposób i wyprodukuje innowacyjne opakowania less waste.
3M to amerykański koncern mający swoją siedzibę w Minnesocie. Firma właśnie pochwaliła się swoim najnowszym wynalazkiem, który ma szansę zmienić nie tylko e-commerce, ale też całą pocztę. Scotch Flex & Seal Shipping Roll, bo tak nazywa się specjalny materiał do pakowania wysyłek, oszczędzi nie tylko czas, ale też miejsce i pieniądze. A co najważniejsze, wygeneruje mniej odpadów, niż tradycyjna paczka.
Scotch Flex & Seal to kilka połączonych ze sobą warstw miękkich, wodoodpornych folii, które opakują i zabezpieczą naszą wysyłkę. Dodatkowo, opakowanie samo się skleja. Użycie taśmy nie jest więc potrzebne.
Wynalazek ma jeden minus: wyprodukowano go wyłącznie z tworzyw sztucznych, które do ekologicznych nie należą. Jednak gdy porównamy, ile odpadów produkuje tradycyjna paczka, można by zaryzykować stwierdzenie, że Flex & Seal i tak jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie dla dużych koncernów. Nie umywa niestety się do kartonu z odzysku i papierowych wypełniaczy, na które stawiają głównie mniejsze, świadome marki.
Jesteśmy ciekawi, czy wynalazek trafi na polski rynek. Ma szansę zrewolucjonizować e-commerce?