Rihannę można już spokojnie nazwać modową businesswoman. Barbadoska gwiazda muzyki projektowała już dla Pumy, jest właścicielką Savage, marki z seksowną bielizną oraz Fenty, firmy z kosmetykami do makijażu. Teraz piosenkarka pochwaliła się swoim kolejnym “dzieckiem”. Światło dzienne ujrzała pierwsza kolekcja domu mody Fenty.
Niedawno świat obiegła informacja, że do grona domów mody koncernu LVMH dołączy marka Rihanny, Fenty Mansion. Tym samym Rihanna została pierwszą czarnoskórą dyrektor artystyczną w całym koncernie LVMH. Do sieci trafił już lookbook pierwszej kolekcji zaprojektowanej przez RiRi. Trzeba przyznać, że jak na projekty ekscentrycznej artystki słynącej z odważnych kreacji, ubrania od Fenty są utrzymane w dosyć minimalistycznym stylu. Owszem, sylwetki są lekko przerysowane, natomiast mówimy tu raczej o stylowym oversizie. W asortymencie znajdziemy płaszcze, garnitury, sukienki i formy z pogranicza różnych fasonów. Warto zwrócić uwagę także na koszule. Paleta kolorystyczna dominuje w jasne, neutralne barwy, takie jak chłodna biel, camel, czy pastele. Pojawia się również grafitowy błękit wysokojakościowego denimu. Całość ma charakter amerykańskiej, lekko futurystycznej mody streetowej, z której byłby dumny na przykład Virgil Abloh. Nie mamy więc wątpliwości, że Fenty Mansion da sobie radę w Paryżu.
Szczególnie intryguje nas jednak sama kampania, z naciskiem na film reklamowy. Modelki (w różnym wieku i o różnej budowie) pozują w studio, na sztucznych, wydrukowanych tłach afrykańskiej wioski, ruchliwej ulicy, rybackiej łódki, czy… wodnych zjeżdżalni. Jedynym “prawdziwym” tłem jest Paryż. W reklamie zawarto również fragmenty behind the scenes. Oglądamy nie tylko same looki, ale również zmianę scenografii i poprawki, które sama Rihanna wprowadza przy stylizacjach modelek.
Sprzedaż na stronie Fenty ruszy 29.05. Od jutra w Paryżu działał będzie też pop-up store. Czy kolekcja okaże się hitem na miarę poprzednich modowych przedsięwzięć Rihanny?
Zobacz również: Rihanna planuje poszerzyć swój kosmetyczny biznes?