Amapiu to marka skupiona na damskiej odzieży premium szytej w Polsce. Projekty firmy łączą cechy elegancji i wygody, czyli kombinacji najbardziej pożądanej w modzie streetwearowej. Nazwa “Amapiu” jest inspirowana włoskim powiedzeniem “Ama di piu!”, czyli “Kochaj mocniej, kochaj bardziej!”. Zgodnie z sentencją, ubrania brandu są dedykowane nowoczesnym i niezależnym kobietom, które podążają za trendami i jednocześnie stawiają swój komfort jako priorytet. O wartościach prezentowanych przez Amapiu rozmawiamy z założycielkami marki, Pauliną Szczęsną i Agnieszką Linkiewicz.
Moja marka to przede wszystkim…
społeczność niezależnych kobiet, które identyfikują się z filozofią marki Amapiu i cenią wyjątkową jakość naszych ubrań. Na polskim rynku produkty home-wear z segmentu Premium to rzadkość. Takie, które łaczą w sobie elementy artystyczne, jak hafty – znak rozpoznawalny Amapiu, tym bardziej.
W Amapiu stawiam na wygodę i komfort, ponieważ…
luksus to dla nas wygoda (parafrazując słowa Coco Chanel “luksus, który nie jest wygodny, nie jest luksusem”). W Amapiu uważam, że skoro moda codzienna i sportowa to ubrania noszone przez nas najczęściej, to powinny być one jak najlepszej jakości. Często słyszymy od naszych klientek opinie, że ubrania Amapiu wręcz je otulają, ale jednocześnie wydobywają ich piękno i seksapil. To że łaczymy te dwie, pozornie różne strefy, uważamy za duży sukces!
Proces twórczy to dla mnie…
spełnienie artystycznych marzeń i proces, który nigdy się nie kończy. Najwięcej uwagi w Amapiu przykładamy do haftów. Ich projektowanie to najbardziej kreatywny z etapów tworzenia kolekcji, daje nam on naprawdę mnóstwo satysfakcji. Każdy haft to osobna, artystyczna historia, osobny przekaz – zawsze w zmysłowym stylu, a przy tym wykonany na najwyższym poziomie.
W mojej firmie skupiam się głównie na…
odpowiadaniu na potrzeby klientek marki, gdyż są one dla mnie najważniejsze. Tworzone przez nas ubrania muszą spełniać najważniejsze kryteria użyteczności i nasze restrykcyjne założenia, jeśli chodzi o jakość wykorzystanych w ich produkcji materiałow. Stawiamy na jakość ponad ilość.
Kiedy patrzę na globalne marki modowe…
inspiruję się, uczę i wyciągam wnioski, aby wciąż budować wartość mojej marki na najwyższym poziomie. Globalne, duże brandy już jakiś czas temu wprowadziły do swojej oferty luksusową odzież codzienna. Widać to w pokazach Pret-a-Porter i będzie to widać mam nadzieję już niedługo na pierwszych pokazach mody Amapiu, w 2023 roku.
Chciałabym, żeby polska branża modowa…
rozwijała się w kierunku polskich marek premium i aby klienci – zresztą coraz bardziej świadomi – stawiali polskie marki ponad zachodnimi. Mamy w Amapiu znakomite produkty, oraz fantastycznych rzemieślników, którzy tworzą nasze wzory i nadruki. Nie ustępujemy w niczym reszcie świata, czas abyśmy byli z tego dumni!
Ten rok był dla mnie…
pełen niecodziennych doświadczeń, wyzwań i wspaniałych i nowych klientek Amapiu! Cieszę się, że finezja i nasz wyjątkowy styl haftów są doceniane przez coraz większe grono wyjątkowych kobiet.
Największe marzenie do zrealizowania względem marki, to…
wprowadzenie Amapiu do sprzedaży na międzynarodowe rynki. Interesuje nas głównie Bliski Wschód, gdzie jak wiemy, docenia się ręczną pracę i kunszt, które są tak mocno widoczne w naszych ozdobnych haftach.
Przeczytaj też: [PRZEGLĄD REDAKCJI] Najciekawsze kampanie polskich marek w 2022 roku