REKLAMA

#3 PODSUMOWANIE: Najzabawniejsze modowe memy 2018

REKLAMA

Zmiany warty w domach mody, kilka konfliktów z prawem w tle, większe i mniejsze aferki, kolekcje, które rzuciły na kolana i te, które nie dadzą o sobie zapomnieć z innych powodów. Jednym słowem zupełnie normalny rok w modzie. A gdyby tak podsumować go… memami?

Balenciaga takes it all

Fashionistów przyprawia o szybsze bicie serca, a tych niekoniecznie zainteresowanych tematem o… zawroty głowy. I cóż, nie ma się co dziwić. Ugly sneakers, warstwowe kurtki, crocsy na koturnie to tylko niektóre z tegorocznych propozycji Gvasali. Kura znosząca złote jaja? No pewnie! I nie chodzi tylko o finanse. Gdyby nie Balenciaga, modowe memy na pewno nie byłyby dziś tak popularne.

Balenciaga x Crocs

Jeden z największych hitów sprzedażowych tego roku. Status sold out osiągnęły jeszcze zanim pojawiły się w sklepach. Crocsowe koturny z metką Balenciagi. W trendzie ugly, słodkim różowym kolorze i z akcesoriami. Skusilibyście się?

https://www.instagram.com/p/BZtdT9shnjM/?utm_source=ig_web_copy_link

Warstwy

O niezwykłej parce Balenciagi świat usłyszał w kwietniu. Skąd ta popularność? Po pierwsze – siedem warstw. Śmiało może konkurować z odzieżą dla fanów ekstremalnych sportów zimowych. Po drugie – cena. Jedyne… dziewięć (!) tysięcy dolarów. Po trzecie – inspiracja. Jak się okazuje pomysł Gvasali narodził się lata temu, a tej wiosny projektant jedynie luksusowo go odzwierciedlił. Internauci szybko odgadli, kto tak naprawdę stoi za stylem “na cebulkę” lansowanym przez Balenciagę.

Siedmiowarstwowa parka to głośny, ale niejedyny przykład miłości Demny Gvasali do warstw. T-shirt z przyszytą koszulą (!) w cenie 1000$ wzbudził wcale nie mniejsze zainteresowanie Internautów. Szybko okazało się też, że projekt może zrobić każdy z nas – we własnej garderobie.

Inspiracji szukam wszędzie

Zapytani o źródło pomysłów, projektanci chętnie odwołują się do otaczającego świata, krajobrazów, przestrzeni i podroży. Górnolotnie, ale mało konkretnie. Internauci muszą więc radzić sobie sami i wychodzi im to całkiem nieźle. Wprawne oko obserwatora w mig wypatrzy więc podobieństwo między skórzanymi mulami Balenciagi, a… pudełkiem frytek z McDonalda.

Vetements nie pozostaje w tyle

Demna Gvasalia ma powody do radości. Otóż nie tylko Balenciaga, ale także Vetements to temat wdzięczny dla autorów memów. W tym roku na ich uznanie zasłużyły puchowe kurtki w wersji XXL, w które autorka @itsmaysmemes ubrała największe gwiazdy wybiegów i estrady.

https://www.instagram.com/p/Bg2_lURhRZz/?utm_source=ig_web_copy_link

Rozmiar ma znaczenie…

… a na pewno jeżeli chodzi o buty. Wie o tym Kanye West – gwiazda rapu vel „niekończące się źródło memowych inspiracji”. Trendsetter, wielki muzyk i zaangażowany politycznie obywatel nie boi się przekraczać granic, co niestety częściej niż na podziw zasługuje na politowanie. Kanye jak to Kanye nie przejmuje się tym co o nim mówią i działa według własnych reguł. Także modowych. W tym roku zadziwił świat ubierając na ślub znajomych… zdecydowanie za małe klapki Yeezy. Na reakcję Internautów nie trzeba było długo czekać. Mini-laczki Kanye Westa trafiły na pierwsze strony gazet i portali showbiznesowych.

Raper początkowo próbował tłumaczyć swoją wpadkę („japoński styl noszenia butów”), by w końcu odpowiedzieć… memem na mema. Zdjęcie Kanye w gigantycznych klapkach z pytaniem do fanów “are the slides big enough”, wywołało furorę w Internecie, a klapki Yeezy pobiły rekordy sprzedaży.

LA BOMBA

A jeśli o rozmiarze mowa nie sposób nie wspomnieć o gigantycznym plażowym kapeluszu Jacquemus – prawdziwym hicie minionego lata. Nosiły go blogerki, nosiły gwiazdy. Niektóre z nich nie potrzebowały do szczęścia nic więcej, okrywając opalone ciała jedynie słomianym akcesorium. Dodatek idealny, doczekał się nawet własnej galerii na Tumblr. Kapelusz stał się także ulubieńcem projektanta marki, a jego zdjęcie na plaży w Barcelonie, od stóp do głów przyodzianego w kolekcję LA BOMBA to prawdopodobnie najlepsza reklama marki tego roku. A przy okazji także bardzo udany mem…

https://www.instagram.com/p/BgRQ9zTFYfl/?utm_source=ig_web_copy_link

A co czeka nas w przyszłym roku? Oby jeszcze więcej sytuacji do śmiechu, a przynajmniej uśmiechu. 2019 już tuż, tuż. Czekamy więc z niecierpliwością!

>>> Przeczytaj również: #2 PODSUMOWANIE: Polska moda w 2018 r. Vogue i nie tylko

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES