Chociaż marka Uterqüe, najbardziej luksusowa spośród portfolio Inditexu, na polskim rynku obecna jest od niespełna dwóch lat, jej historia jest dość długa. Marka obchodzi właśnie swoje dziesiąte urodziny. Z tej okazji, do świętowania zaprosiła Inés Maestre, młodą hiszpańską artystkę, która współpracowała z takimi tytułami jak “Vogue”, “L’Officiel” czy “Esquire”.
Uterqüe, znana na początku jako marka typowo akcesoryjna, w ciągu dziesięciu lat działalności przeszła wielką zmianę, stając się miejscem uwielbianym przez klientki. Ponadczasowe projekty, kunszt krawiecki, najlepsze materiały, a wszystko to z metką made in Spain, sprawiły, że marka stała się jedną z najbardziej docenianych, jak i pożądanych na rynku.
W swojej działalności Uterqüe od kilku sezonów udowadnia, że związki między modą a sztuką istnieją. W 2017 r. marka zaangażowała do współpracy artystów, wśród których znaleźli się Claudia Valsells, Regina Gimenez oraz Aldo Chaparro. Celem projektu było stworzenie w sklepach Uterqüe pop-up galerii oddających styl artystów. Projekt, a także kolekcja powstała we współpracy z młodymi adeptami sztuki, spotkały się z dużym zainteresowaniem klientek. Marka postanowiła więc kontynuować obrany kierunek.
W tym roku wybór padł na Inés Maestre, przedstawicielkę pokolenia millenialsów, ilustratorkę, która posiada duże doświadczenie w projektowaniu. Kto więc lepiej rozumie potrzeby klientek Uterqüe?
Projekt z okazji dziesięciolecia marki to próba oddania hołdu jej muzom. Młoda Hiszpanka sportretowała dziesięć kobiet w całkowicie różnych sceneriach. Każda ze sportretowanych muz to inna, wyjątkowa historia. Wspólny motyw? Kobieta pewna siebie, silna, z bogatym doświadczeniem życiowym i oczywiście – w ubraniach z najnowszej kolekcji Uterqüe. 35 dzieł stworzonych przez Maestre, nazywaną także „Hopperem pokolenia millenialsów”, oglądać można w witrynach najważniejszych salonów marki – także w Polsce.
Dzieła hiszpańskiej artystki zostaną wydane w formie albumu Uterqüe Art Essays; cahier d’art , który pojawi się w limitowanej liczbie 500 sztuk.
Dziesiąte urodziny to także dobry powód do zmiany wystroju sklepów marki. Projekt, znany pod nazwą The Apartment, inspirowany jest estetyką ruchu Mid Century z lat pięćdziesiątych. Nowy wystrój salonów firmowych ma przywodzić na myśl nastrojowe i przytulne amerykańskie apartamenty wypełnione sztuką. Dokładnie tak jak w latach pięćdziesiątych.
Jesteście ciekawi efektów? Koniecznie odwiedźcie salony Uterqüe.