Olka Kaźmierczak zawiesza szkołę Fashion PR Talks

833
Olka Kaźmierczak, Fot. Paweł Kocan

Polski rynek modowy przechodzi obecnie przez szereg znaczących zmian. Inicjatywa Fashion PR Talks, szkoła biznesowa założona przez Olkę Kaźmierczak, dziś zawiesza swoją działalność.

Stare przysłowie mówi, że coś się kończy, a coś zaczyna. Tak jest i w tym wypadku. Olka od ponad dwóch lat prowadziła równolegle dwa projekty: Fashion PR Talks oraz POP UP GRUPĘ, które jak czytamy w jej oświadczeniu wymagają tyle pracy i uwagi, że każdy z nich zasługuje na równie wiele atencji. Teraz swoje 5 minut będzie miała POP UP GRUPA kolektyw strategiczno-kreatywny. Postanowiliśmy zapytać Olkę o jej podsumowanie ostatnich dwóch lat oraz o plany na przyszłość.

Ula Wiszowata: Ile czasu prowadziłaś szkołę?
Olka Kaźmierczak: Akademia powstała w listopadzie 2015 r., w styczniu 2016 r. odbyły się pierwsze warsztaty. Ale tak naprawdę Fashion PR Talks powstało w styczniu 2015 r., na początku jako mój autorski cykl wykładów o komunikacji mody na uczelniach wyższych w całym kraju. Z czasem (po 11 miesiącach) projekt wykładów przekształcił się w szkołę.

Co udało się w tym czasie osiągnąć?
W tym czasie zorganizowaliśmy ponad 70 warsztatów, przeszkoliliśmy ponad 200 osób, napisaliśmy prawie 200 eksperckich tekstów, wydaliśmy 14 e-podręczników, zorganizowaliśmy dwudniową, darmową konferencję dla ludzi branży mody Fashion Talks HUSH Warsaw oraz ogólnopolski, półroczny, darmowy program edukacyjny dla obiecujących marek branży mody Fashion Talks SHOWROOM.PL. Byliśmy partnerem Art&Fashion Forum, gdzie nagrodziliśmy 5 laureatów 10. edycji wydarzenia oraz sponsorowaliśmy warsztaty dla jednej z najbardziej utalentowanych uczestniczek Cracow Fashion Week. Wydaliśmy kalendarz z ilustracjami modowymi młodych, polskich ilustratorów. W krótkim czasie staliśmy się prężnie działającą akademią i ważnym adresem na edukacyjnej mapie modowej w Polsce. Zdobyliśmy zaufanie ekspertów branży mody w Polsce i na świecie, którzy przez cały ten czas chętnie dzielili się z nami doświadczeniem i wiedzą.

Co zamierzasz dalej?
Po pierwsze chcę się w pełni zaangażować w rozwój POP UP GRUPY, czyli kolektywu strategiczno-kreatywnego, który założyłam w 2015 r. W ciągu ostatnich dwóch lat udało mi się zbudować ekspercki zespół i zacne portfolio polskich marek (m.in. Gosia Baczyńska, Loft37, Fiore, TOVA, Weave). Wyspecjalizowaliśmy się w strategii marki, komunikacji i produktu i jako jedyni w Polsce oferujemy usługi tego typu stricte dla branży mody i lifestyle. Chcemy rosnąć organicznie z lokalnym rynkiem, a do tego jest potrzebne moje pełne zaangażowanie, zarówno jako osoby zarządzającej kolektywem, jaki i jako stratega realizującego projekty dla wybranych klientów. Druga sprawa – przede mną duży, międzynarodowy projekt, w który będę zaangażowana od jesieni tego roku. Na razie nie mogę powiedzieć więcej poza tym, że będzie to dla mnie bardzo ważny etap w życiu zawodowym i chyba też trochę trampolina do marzeń.Druga połowa roku przynosi u mnie duże zmiany.

To nie jedyne zmiany w edukacji w modzie. Ostatnio pisaliśmy o Kasi Goli, która w czerwcu zorganizowała swój ostatni GGC Meet-Up na rzecz innego projektu Geel Lab, o którym dowiemy się więcej już wkrótce. Z kolei nasza redakcja, wraz z radcą prawnym Agnieszką Oleksyn-Wajdą otworzyła kierunek podyplomowy „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” na Uczelni Łazarskiego.

Trzymamy kciuki za Olkę i jej nowe projekty z POP UP GRUPĄ.