Mercedes Benz z kampanią „Grow up” i przesłaniem dla millenialsów

173

Mercedes Benz, A$AP Rocky i dorosłość – co może powstać z tej niekonwencjonalnej mieszanki? Wartościowy przekaz promujący nową kampanię lidera luksusowych aut.

Gdy dorastasz, życie sprowadza się do postępowania zgodnie z kilkoma prostymi zasadami: pracuj ciężko, szanuj starszych, bądź pokorny, słuchaj rad, wyjdź za mąż… – tymi trudnymi słowami rozpoczyna się najnowsza kampania promocyjna Mecedes Benz.

Kampania składa się ze sporej liczby materiałów – przygotowano 5 filmów reprezentujących różne hasła. Całość realizuje slogan Time to grow up. Motyw przewodni celowo stoi w kontrze do zasad prezentowanych w filmach – z każdym kolejnym hasłem ukazane jest przeciwieństwo dorosłości – emanuje za to młodość, beztroska, radość, zabawa. Do współpracy przy tej produkcji zaproszono rapera A$AP Rocky’ego. Pojawia się on w trailerze oraz w filmie dedykowanym hasłu Zdobądź pracę – powielając stereotyp o tym, że tylko niektóre zawody traktowane są jako prawdziwe i poważne.

Skąd taka zmiana zainteresowań Mercedesa? Jak powiedział Jens Thiemer, wiceprezes działu marketingu w Mercedes-Benz – Jesteśmy w trakcie reinterpretacji tradycyjnych wartości i postaw wobec Mercedesa, przy jednoczesnym prezentowaniu ich współczesnej interpretacji oraz jej znaczenia w obrębie generacj X i Y .

Mercedes swoją kampanią próbuje odpowiedzieć na zmiany oraz trendy na rynku. Kierując swój przekaz do młodego pokolenia nie do końca zyskuje nowych nabywców, jednak poprzez nich wpływa na swoją grupę docelową. Młodzi millenialsi i „zetki” to generacje, które mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców, dlatego zdobycie ich przychylności jest niezwykle ważne – szczególnie pod kątem marketingowym.

Autor: Kaśka Michalak