TO JUŻ OFICJALNE: Polska doczeka się swojej edycji „VOGUE’a”

3035

Polski rynek jest nasycony, a „VOGUE” wchodzi na niego jako ostatni, ale i tak jest królem – powiedziała portalowi „Business of Fashion” Karina Dobrotvorskaya, prezydent wydawnictwa Condé Nast, odpowiedzialna za nowe rynki.

To już oficjalne: Polska doczeka się własnej edycji „Vogue’a” i będzie 23 krajem, który dołączy do tego zacnego grona. Redaktorem naczelnym pisma będzie Filip Niedenthal, a wspomoże go Małgosia Bela w roli redaktor prowadzącej. Szlak na rynku magazynów luksusowych przetarły już wcześniej Elle i „Harper’s Bazaar”. Jest czym się dzielić, bo według raportu KPMG rynek dóbr luksusowych w Polsce jest wart 16.4 miliarda złotych i będzie rósł w dwucyfrowym tempie. Wydawnictwo Condé Nast jest ostrożne, jeśli chodzi o otworzenie się na nowe rynki, a Polska jest 3 krajem w bloku środkowo-wschodnim, który będzie mógł się cieszyć biblią mody. W 1998 roku magazyn ukazał się po raz pierwszy w Rosji, a w 2013 roku na Ukrainie. Więcej szczegółów o polskim rynku znajdziecie a artykule Business of Fashion.


>>> Czytaj również: Kryzys prasy drukowanej? Być może, ale niektórzy jeszcze walczą

Polska scena prasowa
Prasa drukowana magazyny
Źródło: cloudmine.pl

Zawsze cieszą nas nowe współprace i wartościowe projekty. Na naszej rodzimej scenie też się trochę dzieje. Na pewno pamiętacie, że wszyscy nie mogli się doczekać polskiego wydania magazynu „L’Officiel”. Tytuł został tak dobrze przyjęty, że wydawca postanowił podwyższyć jego nakład do 50 tys. egzemplarzy. Dużym wydarzeniem było również pojawianie się magazynu „G’rls Room”. Feministyczny kwartalnik jest niezwykły, ponieważ skupia się wokół spraw kulturalnych, socjologiczno-tożsamościowych oraz lifestylowych, poruszając tematy, które czasami peszą nawet nas. Fajnym przedsięwzięciem, które zapadło nam w pamięć było wydanie magazynu „Elle Man”, który co prawda ukazuje się nieregularnie, ale przypomina nam, że moda nie jest kierowana wyłącznie do pań.

Co się sprzedaję?

Skoro powstają nowe magazyny to jak wygląda sprzedaż popularnych tytułów modowych i lifestylowych? Wynik porównanych przez nas danych (kwiecień-grudzień 2015/2016) opublikowanych przez ZKDP jest pocieszający. Z danych odnoszących się do jednorazowego nakładu płatnego rozpowszechnienia wybranych przez nas magazynów wynika, że tytuły należące do tej grupy utrzymywały sprzedaż niemalże na tym samym poziomie, a większość z nich odnotowała wzrost. Średnie jednorazowe rozpowszechnienie płatne magazynu „Logo” wzrosło o 3 tys. egzemplarzy, zaś „CKM”odnotował wzrost o 6 tys. „Wysokie Obcasy Ecxtra” odnotowały mały spadek na poziomie 131 tys., jednak ich rozpowszechnienie płatne i tak utrzymywało się na wysokim poziomie średnio 75 tys. egzemplarzy. Magazyn „Elle” również odnotował niewielki spadek, ale ku naszemu zadowoleniu uplasował się na naszej liście zaraz za „WO”, gdzie rozpowszechnienie płatne wynosiło średnio 53 tys. egzemplarzy. Sprzedaż magazynu „In Style” wzrosła, wynosząc średnio 47 tys. Wzrostem może się cieszyć także „Harper’s Bazaar”, którego jednorazowy nakład rozpowszechnienia płatnego wynosi średnio 23 tys. Niekwestionowanym liderem pośród wybranej przez nas szczęśliwej siódemki jest „Twój Styl”, (którego rozpowszechnienie płatne mimo niewielkiego spadku) dwa ostatnie lata utrzymuje się średnio na poziomie 202 tys. egzemplarzy. Raport za 2015 rok możecie przeczytać na stronie Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, zaś na raport 2016 musimy jeszcze chwilę poczekać.