Jak pisać opisy produktów, które się sprzedadzą

415

Mogłoby się wydawać, że poniższy tekst, wnioskując po tytule, jest SEO precelkiem na naszym portalu. Jak się jednak okazuje, opis produktu nie jest tylko zlepkiem słów opisujących właśnie ten produkt. Dobra treść ma za zadanie sprawić, że klient kliknie przycisk „dodaj do koszyka”. Jak tego dokonać? Jak pisać opisy produktów, które się sprzedadzą? Przedstawiamy kilka wskazówek.

Czas wydobyć duszę produktu

Warto sięgnąć po „soczyste” przymiotniki, które opiszą jak wygląda, smakuje, pachnie produkt, bądź jak się można przy nim poczuć. Taki zabieg zwiększy zaangażowanie odbiorców i ich przekonanie do produktu, łącząc się z ich podświadomymi myślami. Przymiotniki sensoryczne mają ogromną moc, sprawiając że czytelnik dosłownie doświadcza przedmiotu podczas czytania.

Koncentracja na nabywcy

Kiedy piszemy opis produktu, myśląc tylko o tym, aby dotrzeć do wszystkich potencjalnych nabywców, treść może się rozmyć i nie trafić do nikogo. Najlepsze opisy skupiają się na konkretnej grupie docelowej. Warto pomyśleć o potrzebach nabywcy o tym, jakby wyglądała z nim nasza rozmowa i użyć właśnie tych słów, które mógłby wypowiedzieć. Przed napisaniem opisu opłaca się sporządzić listę cech produktu, aby następnie przekuć je w korzyści i funkcje rozwiązujące dane problemy klienta. Musimy przekonać odbiorcę, że właśnie naszego produktu potrzebuje.

Pokazanie najlepszych produktów

Pierwszy kontakt jest najważniejszy. W przeciągu kilku sekund decydujemy czy pozostajemy na jakiejś stronie, czy szukamy dalej. Jeśli masz w swoim asortymencie mazak, który nie wysycha przez rok czy żarówkę potrafiącą przetrwać 50 lat – od razu o tym wspomnij. Te kluczowe produkty nie powinny być pochowane na końcu opisu.

Ujmująca historia

Jest to bardzo ważny punkt opracowania opisu produktu. Należy stworzyć w głowie klienta wizję, jak bardzo ten produkt pasuje do jego stylu życia. Np. czy torebka ma dodatkowe kieszonki na organizację? Nie wymieniajmy wyłącznie „wewnętrznej kieszeni” tylko przekonajmy klienta, że wewnętrzna kieszeń idealnie sprawdzi się na telefon czy klucze, bo po co tracić czas i nerwy na błądzenie po torebce?

Optymalizacja też jest ważna

Klient powinien być w stanie łatwo znaleźć informacje niezbędne do podjęcia decyzji o zakupie. Warto upewnić się, że rozmiar czcionki jest czytelny i wypunktować najważniejsze informacje. Zwięźle i na temat. Równie ważna jest optymalizacja tekstu pod SEO. Klient powinien nas dobrze zrozumieć, ale przeglądarki internetowe również w końcu są naszym łącznikiem z odbiorcą. W tym przypadku przydaje się analiza kluczowych słów w celu jak najlepszego dostosowania tekstu.

Ostatnia sugestia, jednak równie ważna, to zachowanie głosu swojej marki i nieskrępowana zabawa nim. Być może żaden z nas Hemingway, jednak zwrócenie uwagi na kilka tych kwestii z pewnością pomoże w rozwoju swojego biznesu. Przyjemnego pisania!

Autor: Monika Szabelska

 

PODZIEL SIĘ