Bielenda Kosmetyki Naturalne potwierdziła przejęcie marek Tołpa i ON. Nastąpi to w efekcie zakupu 100 proc. udziałów polskiego producenta Torf Corporation należących do Resource Partners.
Przeczytaj również: Kosmetyki naturalne: jak je rozpoznać? Jakie są certyfikaty jakości?
Grupa Bielenda, we wsparciu Innova Capital, od lat sukcesywnie rozwija się na polskim rynku kosmetycznym, będąc obecnie jednym z najsilniejszych graczy nad Wisłą. Działania spółki silnie koncentrują się na nowych wdrożeniach opracowywanych przez własny dział R&D. Aktualnie do portfolio Bielendy zaliczają się maki: Bielenda, Bielenda Professional, BodyBoom, FaceBoom i BabyBoom oraz Bielenda Professional Supremelab, Soraya i Dermika, a także SheHand, SheFoot i ManFoot oraz SheCare i SkinArté.
Tołpa w rękach Bielendy
Spółka ogłosiła właśnie rozszerzenie swojego portfolio o kolejne popularne marki. Do portfela grupy włączone zostaną marki należące do Torf Corporation: Tołpa i ON. Obydwie są dobrze znane i rozpoznawane na polskim rynku. Tym samym Bielenda ma szansę zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku kosmetycznym oraz posiada możliwość wejścia na perspektywiczny segment produktów do higieny jamy ustnej.
„Tołpa to marka o ugruntowanej pozycji i rozpoznawalności. Cenię jej naukowy, długoletni rodowód oraz podejście do tworzenia kosmetyków, które oparte jest na wykorzystaniu właściwości polskiego torfu i borowiny. Przejęcie Torf Corporation podniesie komplementarność naszej oferty, a także zwiększy naszą różnorodność asortymentu oraz wachlarz cenowy produktów. Jestem przekonany, że akwizycja marki Tołpa i ON oraz ich potencjał do dalszego rozwoju pod skrzydłami Grupy Bielenda, przyczynią się do wzrostu wartości firmy oraz jej konkurencyjności, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym”
– podkreśla Marek Bielenda, Prezes Zarządu Bielenda Kosmetyki Naturalne.
Przeczytaj również: Ta branża rośnie w siłę. Wartość najcenniejszych marek to niemal 800 mln złotych [ranking]
Zmiany na rynku beauty
Torf Corporation to spółka o ugruntowanej pozycji, działająca na polskim rynku kosmetycznym od 20 lat. Produkty Torf Corporation są dostępne zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W 2017 roku pakiet większościowy akcji Torf Corporation nabył Resource Partners, niezależny inwestor private equity działający w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
„W swoich inwestycjach skupiamy się na spółkach o solidnych fundamentach i taką właśnie firmą jest Torf Corporation. Wierzymy, że przekazanie jej pod skrzydła inwestora branżowego da spółce kolejny impuls do dalszego wzrostu. Wysokiej jakości produkty i szeroka baza klientów są doskonałą podstawą dla przyszłego rozwoju spółki. Z satysfakcją myślimy o dotychczasowych osiągnięciach Tołpy i pozostałych marek Torf Corporation, cieszymy się, że mogliśmy wspierać spółkę w ich osiągnięciu” – podkreśla – mówi Małgorzata Bobrowska, współzałożycielka i partner zarządzająca Resource Partners.
Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: Luksusowe kalendarze adwentowe