Co kwartał publikowane jest głośne zestawienie The Lyst Index. Przedstawia ono marki i produkty, które były prawdziwym hitem w ostatnich miesiącach. W poprzednim rankingu na pierwszym miejscu znalazł się dom mody Gucci, a następnie Balenciaga, Prada i Valentino. Z kolei spośród elementów garderoby najbardziej trendy dodatkiem wówczas okazała się torba Diesel 1DR. Jak lista zmieniła się biorąc pod uwagę trzeci kwartał 2022 roku?
Najpopularniejsze marki świata
Przez wiele sezonów to Balenciaga zajmowała pierwsze miejsca w zestawieniu The Lyst Index. Wszystko zmieniło się w drugim kwartale 2022 roku, kiedy na prowadzenie wyszedł dom mody Gucci. Wydarzenia ostatnich tygodni sprawiły, że marka utrzymała swoją pozycję. Stało się to przede wszystkim dzięki nawiązaniu współpracy z Ryanem Goslingiem oraz pokazowi na Tygodniu Mody w Mediolanie, podczas którego na wybieg wyszło 68 par bliźniąt – w tym dziesięć osób z Polski.
Na drugim miejscu uplasowała się Prada po tym, jak ogłoszono, że przygotowuje się do wejścia na giełdę w Mediolanie. Dom mody współpracuje z bankiem Goldman Sachs, aby uzyskać wycenę w wysokości miliarda dolarów. Jeśli transakcja pójdzie zgodnie z planem, Prada będzie notowana na dwóch giełdach (w Mediolanie i Hongkongu), co jest bezprecedensową sytuacją, która wymaga szeroko zakrojonych przygotowań. Wyszukiwania tej marki wzrosły w trzecim kwartale 2022 roku o 44 procent.
O jedno miejsce awansował również dom mody Valentino. Wszystko dzięki kampanii Pink PP skupionej na trendzie barbiecore. Ponadto marka ubrała Florence Pugh na premierę filmu “Don’t Worry Darling”, co odbiło się głośnym echem w mediach. Z kolei Balenciaga (która w zeszłym kwartale była na drugim miejscu) tym razem spadła na miejsce czwarte. W ostatnim kwartale zasłynęła głównie zabłoconym pokazem na sezon SS23 w Paryżu.
Jak przedstawiają się kolejne pozycje? Otóż na piątym miejscu znalazła się marka Miu Miu, a następnie Dior, Fendi, Diesel, Louis Vuitton oraz Versace. Pierwszą dwudziestkę zamykają kolejno: Bottega Veneta, Dolce & Gabbana, Saint Laurent, Loewe, Nike, Jacquemus, Moncler, Adidas, Burberry i na 20. miejscu Off-White.
Zobacz także: Ranking The Lyst Index z drugiego kwartału 2022 roku
Marki, które zyskują na popularności
Jest także kilka marek, które mimo tego, że nie znalazły się w pierwszej dwudziestce tych najpopularniejszych, stają się coraz bardziej trendy. Wybitną firmą w trzecim kwartale stało się Coperni. Brand podczas Tygodnia Mody w Paryżu namalował sukienkę na ciele Belli Hadid. Po tym wydarzeniu wyszukiwanie marki w sieci wzrosło o 50 proc.
Popularność zyskała również firma Jaded London. Marka (noszona m.in. przez Hailey Bieber, Kylie Jenner i Camille Charriere) odnotowała 63-procentowy wzrost liczby wyszukiwań. Bojówki z metką tego sklepu stały się jednym z najbardziej modnych produktów. Na uwagę zasługuje również Chopova Lowena. Firma odnotowała 86-procentowy wzrost wyszukiwań po tym, jak zadebiutowała na Fashion Weeku w Londynie.
Przeczytaj również: Rośnie wartość marek luksusowych. Która z nich jest najcenniejsza?
Najgorętsze elementy garderoby
W zestawieniu The Lyst Index podano również najgorętsze produkty domów mody. Okazało się, że pierwsze miejsce zajęły skórzane balerinki Miu Miu. Za nimi uplasowały się zamszowe chodaki Birkenstock Boston, biały tank top z logo Prady, kapcie UGG Tazz Slipper, sneakersy adidas Samba, pasek Diesel B-1DR, polar Patagonia Better Sweater, mokasyny Gucci 1953, torebka Valentino Garavani One Stud Mini Bag i okulary przeciwsłoneczne Balenciaga Swift Oval Sunglasses.