noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zbliżenie na zabawkę Lalubu w kolorze jasnego różu, z intensywnie różowymi oczami. Laleczka jest zawieszona na kremowej torebce, noszonej przez kobietę w białej bluzce i różowym swetrowym bezrękawniku w stokrotki. Labubu jest produkowane przez Pop Mart, którego CEO jest Wang Ning.

Zarobił 1,6 mld dolarów w zaledwie jeden dzień. Wszystko dzięki Labubu

REKLAMA
noSlotData

Labubu robi furorę na całym świecie. Zabawka szturmem podbiła świat mody i media społecznościowe, w szczególności TikToka. Tzw. labubumania okazała się dochodowym biznesem. Dzięki futrzanej laleczce z ostrymi zębami i długimi uszami Wang Ning, CEO firmy Pop Mart, zarobił w ciągu jednego dnia zawrotne 1,6 miliard dolarów.

Wystarczyła jedna decyzja

Wang Ning jest prezesem Pop Mart International Group, które założył w 2010 r. To właśnie dzięki tej firmie Labubu zamieniło się z ilustracji hongkońskiego artysty Kasing Lunga w prawdziwą futrzaną zabawkę, którą obecnie chcą mieć wszyscy. Jedna decyzja biznesowa sprawiła, że chiński Pop Mart zwiększył zyski na innych rynkach o 375,2%, a Labubu stało się must-havem wśród gwiazd. Wiele z nich nosi laleczki w duecie z luksusowymi torebkami Hermès Birkin.

Fenomen Labubu doprowadził do tego, że dystrybutor musiał wstrzymać sprzedaż stacjonarną. Dlaczego? W sklepach panował chaos, a klienci wdawali się w bójki, aby zdobyć kolekcjonerską wersję zabawki.

Wang Ning liczy zyski dzięki amerykańskim klientom

38-letni Wang Ning liczy zyski. Właściciel Pop Mart wzbogacił się w ciągu jednego dnia o 1,6 mld dolarów. Jak to możliwe? CEO zawdzięcza tak duży zarobek amerykańskim klientom, którzy masowo zaczęli pobierać aplikację Pop Mart. Zgodnie z danymi Sensor Tower trafiła ona na 1. miejsce darmowych aplikacji w App Store w Stanach Zjednoczonych.

Oprócz tego Labubu kosztuje na amerykańskim rynku nawet o 60% więcej niż w Chinach (ponad 22 dolary). Z kolei ceny odsprzedaży osiągają poziom nawet ponad 300 dolarów. Jednak amerykańskim klientom to nie przeszkadza – chcą mieć futrzaną laleczkę z zawadiackim uśmiechem i długimi uszami, której fankami są między innymi Rihanna czy Dua Lipa

1,6 mld dolarów w ciągu doby

Ning – jeszcze zanim rozpoczął współpracę z twórcą Labubu – skupiał się na sprzedaży figurek i zabawek w tzw. blind boxach. Dzięki temu klienci nie wiedzą, co dokładnie kupują. Element tajemnicy podsyca zainteresowanie i generuje sprzedaż, ponieważ konsumenci często wracają po więcej. Wszystko po to, aby znaleźć w opakowaniu dokładnie ten produkt, na który liczyli.

Strategia okazała się sukcesem, co potwierdził Forbes. Za sprawą imponującego zastrzyku gotówki Wang Ning ma obecnie majątek wysokości 19,4 mld dolarów (zgodnie z rankingiem Real-Time Billionaires stworzonym przez Forbes z dnia 3 czerwca 2025 r.).

Zdjęcie główne: Instagram @ohlux_magazine

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES