ZARA nieoczekiwanie zmieniła logo. Jest to już druga zmiana, która nastąpiła w przeciągu 45 lat istnienia hiszpańskiej sieciówki.
W ubiegłym roku na zmianę logotypu zdecydowały się marki Balmain, Celine czy Burberry. Teraz swoją decyzją zaskoczyła nas ZARA. Sieciówka zmieniła swój prosty dizajn na nieco bardziej awangardowy. O zmianie logo marka poinformowała poprzez swoje kanały w mediach społecznościowych.
Logotyp zaprojektowała agencja reklamowa Baron&Baron, a dokładniej Fabien Baron. Zmianie uległy litery „Z” i „R”, które od teraz są wywinięte. Ponadto, w nowym projekcie litery, które tworzą napis „Zara” łączą się. Co ciekawe, po raz pierwszy zmiana logotypu sieciówki nastąpiła w 2010 roku i polegała ona na dodaniu odstępów w napisie. Nowy, nakładający się na siebie wygląd wydaje się być zaczerpnięty z typografii podpisu Fabiena, autora projektu.
The new Zara logo is Fabien Baron being Fabien Baron, a typography he first used for Harper’s Bazaar in the early 1990s and seen consistently since https://t.co/xN9Bt0Cq91 pic.twitter.com/JfhzH69jz7
— Gareth Hague (@gareth_hague) January 27, 2019