noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Zaczęły się słynne włoskie wyprzedaże

REKLAMA
noSlotData

Rozpoczęły się włoskie, poświąteczne wyprzedaże. Na razie w regionach: Basilicata, Kampania, Sycylia i Valle d’Aosta, a już od 5 stycznia we wszystkich pozostałych zakątkach kraju. Według prognoz Confcommercio, na zakupy w tym roku włoska rodzina wyda średnio 346 euro. Łącznie ta kwota może sięgnąć nawet 5,4 miliarda.

źródło: roma.fanpage.it
źródło: roma.fanpage.it

Według Confcommercio to kobiety częściej korzystają z wyprzedaży, a zatem wydadzą więcej niż mężczyźni. Najchętniej będą sięgały po odzież (94,1%), obuwie (7,2%), akcesoria (30,7%) i bieliznę (26,4%). W tym roku mniejszym zainteresowaniem cieszą się wyroby skórzane i artykuły sportowe. Co ciekawe, najczęściej szukają okazji kobiety powyżej 45 roku życia, mieszkanki dużych miast i rodziny z południowych Włoch.

Włosi coraz częściej przykuwają większą uwagę do jakości produktu niż do ceny. Wolą też tradycyjne zakupy w sklepach stacjonarnych niż online. Spadł też odsetek osób, które sądzą, że zakupy internetowe są bardziej opłacalne. Co interesujące to lojalność Włochów do rejonu, w którym mieszkają. Efekt „kilometra zero” wskazuje na dokonywanie zakupów w miejscu ich zamieszkania i tym samym wspieranie małych i lokalnych przedsiębiorstw. Czy oznacza to wzrost sprzedaży w porównaniu do roku ubiegłego? Niekoniecznie. Bilans już za kilka tygodni.

Autor: Urszula Wiszowata

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES